tisdag 13 december 2011

Blod & tårar.

Glad lucia vänner. Vilken vacker dag det erbjuds i dag, solen skiner och det är en riktigt vacker vinterdag. Här hemma har vi ingen lucia alls i år, då vi har så mycket med att komma i ordning här hemma och inför jul. Jag har inte ens sett luciamorgon, som brukar vara ett obligatorisk inslag den här dagen. Vi får fira extra mycket nästa år i stället. Jag somnade i soffan i går helt slut och har sovit så hårt, men i dag känner jag mig mycket piggare. Vi väntar besök av min momma och moster, moster vill gärna se huset innan hon åker hem till Stockholm igen. Hon firar inte julen med oss i år. Så fort Vilja vaknar ska vi gå ut och njuta lite av dagen, vi måste gå ut och se spåren efter rådjuret som har passerat vår gård i natt. Den sägs att det finns väldigt mycket rådjur här på ön och vi har fått en känsla av de brukar hålla till mycket alldeles ovanför huset. Vilja började dagen med att ramla och bita sig i tungan, det var massor av blod och tårar. Tårarna gick över väldigt snabbt och jag lyckades hålla mig lugn hela tiden. Man förändras varje dag som mamma. Önskar er en alldeles fantastisk dag.



3 kommentarer:

  1. nemen aaaj lilla gumman, usch nu fick jag ont i hjärtat. Så duktig du är som lyckades hålla dig så lugn, men vid sådana situationer är ju det det allra bästa sättet att reagera på ! kram på er

    SvaraRadera
  2. Lilla hjärtat. Vilka äventyr de tar oss med på de små. Och så himla fint och mysigt ni får det !
    kram

    SvaraRadera
  3. Men lilla gumman då! Vad hemskt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.