lördag 19 maj 2012

Perfect lammracks.

Har landat i soffan och andas ut lite. Vilka trevliga dagar vi har haft. I går var vi och hälsade på Laila och Johan när de arbetade i huset som de bygger och det kommer att bli så fint och så stort. På kvällen gick vi på middag till Ingeborg, Lars och lilla söta Hedda. Vi åt de godaste grillade lammracks någonsin, fick gott rött vin och mycket trevligt sällskap. I dag har vi varit på kosläpp och i huvudet har jag måndag i morgon, så därför kan jag njuta lite extra över en dag extra tillsammans. I kväll kryper vi nog upp i soffan med ett glas vin och en morotskaka som jag och Vilja bakade medan vi lagade middag. Vår älskade lilla Vilja, som i dag blir 14 månader och det är nästan så att jag måste sätta mig och skriva ner lite vad som händer nu, för det är så mycket och vi bubblar över av kärlek och känslor här hemma. Fin lördag till Er.
 
Vilja hälsade med Laila till Emil att hon gärna kommer och leker med honom om de har så roligt grus vid huset. Och den andra bilden, fröken bestämda steg. Hon är alltid otroligt målmedveten i sitt sätt att röra sig och den bilden säger så mycket. Vilja invigde även sina nya bruna sandaler från Kavat som hon har fått av farmor och farfar. Så fina är de och Vilja verkar stortrivas i dem.
 Middagen på kvällen bjöd inte bara på god mat och trevligt sällskap. Utan även en mycket vacker utsikt.
Vilja älskade Siri. Men det var nog kanske inte ömsesidigt just i går. Vilja sprang efter henne och sa "mjau, mjau" med en mycket ljus och otroligt söt röst.

4 kommentarer:

  1. Det var trevligt att ni tittade förbi =)
    Emil vill absolut gräva i gruset med Vilja. Han hälsar tillbaka att då kanske han har spade och hink också som de kan använda. Och en traktor =)

    Härliga dagar ni har haft. Fortsatt trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En traktor, då vill Vilja absolut vara med och leka. Hon lekte i sandlåda i lördags och älskade det :) Hoppas att vi ses snart. Kramar

      Radera
  2. Vilka härlig dagar det låter som ni haft! och vilken fin rosa kofta som vilja har, super fin! ja tänk, galet fort tiden går och tycker varje dag att man blir så förvånad över nya saker de lära sig!
    Jag kunde inte bestämma mig för vilken färg på luktärtorna som jag skulle köpa, så köpte ett storpack med alla möjliga färger. Så det blir en överraskning när de börjar blomma att se färgerna! ha en mysig lördagskväll nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Koftan är så fin och den har faktiskt min farmor stickat, så den har gått i arv :) Vad spännande med luktärtorna. Jag har satt flera blandningar, den jag har planterat ut är en blandning av vita, blå och lila :)

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.