fredag 18 november 2011

Öppna förskolan Jamtli.

Tidig lunch gick jag och Vilja för att träffa Ida, Marie, Linda, Laila och de små sötnosarna. Vi promenerade till Jamtlis öppna förskola. Det var otroligt mysigt där, men tror att det är bättre att välja en tid då det är lite lugnare där. För det var så mycket folk. Det är mysigt att få träffas sådär, men nästa gång blir det nog lite tidigare vi går dit. Vilja har de senaste dagarna börjat klättra på mina ben och vill leka i famnen, det var likadant i dag när vi var inne i lekrummet. Det blev nog lite för mycket barn just då. När vi fikade och det var lite lugnare kunde hon lugnt utforska golvet. Jag älskar Jamtli, gammaldags och mysigt. Öppen spis i lekrummet. Tror att vi kommer att trivas att leka där framöver, tur att vi är morgonpigga här hemma, då är det ett väldigt bra alternativ. Till fika var det tunnbröd och kaffe, så gott. Jag är så glad att jag har fått lära känna de här tjejerna, de är så fina på alla sätt och jag hoppas att vi har hittat vänskap för resten av livet.

 Dagen till ära fick Vilja ha på sig en fin röd klänning som jag hade när jag var liten.
 Mest intressant var kvistarna och de stora spikarna i golvet.
 Provsmaka på dem måste man. De smakade olika allihopa.
De större barnen var fascinerade av att få se hur man gjorde (kärnade) smör förr i tiden. Tycker om att den yngsta generationen får möjlighet att se hur man levde förr i tiden, det finns så mycket fint att bevara och jag hoppas att det finns möjlighet till det i många generationer framöver.

Det är helg igen och här har vi inget speciellt inplanerat och det känns väldigt skönt. Det känns som att jag laddar massor av energi inför den intensiva månad som vi har framför oss.
Önskar er en fin helg.

5 kommentarer:

  1. Vad kul att ni sparat klänningen sen du var lite. :) Själv har jag inga plagg sen jag var lite men däremot en massa leksaker. =D

    SvaraRadera
  2. Men ohh sådant mysigt ställe, och vad härligt alternativ att träffas på =D

    Så enoooormt söööööta strumpbyxor hon har i sin blöjrumpa =D

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med ett sånt ställe! :-) Ladda på, julmånaden är ju rätt hektisk.

    SvaraRadera
  4. Oj vilken lyx med sånt mysigt ställe, mycket charmigare än den där typiska dagismiljön :)

    Kanske är östersund man ska bo i, hehe.

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt ställe! ja, jag tror att vi har mycket att lära av hur de levde för! Så skönt med en lugn helg, perfekt sätt att ladda energi. Men när flyttar ni till ert hus?!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.