onsdag 16 februari 2011

Vädergudar. Finns de?

Gjorde en lång arbetsdag i dag och i morgon tänker jag arbeta halvdag. Det skulle vara skönt vinterväder ute om det inte blåste så mycket. Nu sitter jag och väntar på sol, så att man bara kan vara ute och njuta.
Ungefär som i lördags, då vi sparkade på Storsjön.
Se vilken livskvalité vi har tillgång till. Hade den här veckan sett framemot skidturer med Teja på Storsjön, men det ser inte så lovande ut i morgon heller enligt Yr.
Så nu tänkte jag snart få lite sömn och se om vädergudarna är på vår sida.
I söndags var det ingen sol,
men det var ett friskt vinterväder på draghundstävlingen.

När hundarna blir trötta är det ibland mer intressant att prata med varandra än dra passagerare framåt...

I dag är det fyra veckor kvar till BF, därför blir det en bild på magen från i söndags. När jag träffar de som ska ha runt samma tid som oss, så ser jag att kropparna har börjat svälla och det syns på många att det inte är så länge kvar. Eftersom jag ser mig själv varje dag, så tänker jag inte på att jag gör samma sak, men jag ser det så väl på bilderna.

Från och med nu är det kontroll hos barnmorskan en gång i veckan. Var där i dag och hb-värdet hade sjunkit en hel del, så nu ska jag jobba lite extra på det. Blodtrycket är lågt och fint och jag rör mig inte så mycket i vikt längre. Även om jag sakta blir tyngre och tyngre, frågan är om jag kommer att stanna under 20 kg...
Tussen kunde inte vara stilla i dag heller när vi lyssnade på hjärtat och det pendlade från 130-170. Även i dag nämnde hon att "den är så fixerad som den kan bli", vad det nu innebär. Det känns i allafall tryggt och jag känner att den sjunker längre och längre ner i bäckenet för varje dag. Ibland kan jag komma på mig själv med att tänka "herregud, det är ett huvud såhär långt ner". För övrigt vill jag ännu en gång påpeka hur glad och nöjd jag är över vår barnmorska, hon är fantastisk och jag är oerhört tacksam över att vi hade turen att få henne. Hon ska få en fin present av oss när allt det här är klart.

3 kommentarer:

  1. Hej och tack för kommentaren (kommentarerna ;)) på vår blogg! Vilken härlig mage du har :) Snart dax ser jag! Spännande!

    SvaraRadera
  2. Fin mage! Nu är det inte långt kvar.. :)

    SvaraRadera
  3. Spännande!
    Snart har ni kanske er lilla/e hos er.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.