torsdag 17 februari 2011

Snöbad.

Har firat min namnsdag med en kortare arbetsdag, skidåkning och myskväll med mamma.

Det var ett mycket härligt väder i eftermiddag för uteaktivitet, om man jämför med tidigare dagar den här veckan. Mycket sköna spår för skating. Teja fick även dra och jag valde att ta av skidorna och gå uppför en lång och brant backe, så mycket orkar inte min kropp just nu. Annars var det så skönt att få åka skidor och få ny fräsch luft i lungorna. Jag skulle ta en genväg till skidspåret, men i slutändan hade det gått fortare att ta riktiga vägen. Knappt någon stig och bara pudersnö, det gick så fort efter Teja att jag var tvungen att lägga mig i snön. Sedan höll jag knappt på ta mig upp från djupsnön.

Vädret ser ändå rätt lovande ut för helgen och det ger mig energi. Annars får vi stanna inne och montera garderober, göra avgjutning på magen eller bara mysa. Henrik kommer äntligen hem igen i morgon och är nu klar med första omgången. Så nu kan vår tuss få komma när den vill. Min kropp säger att den snart är på väg, men oj så fel jag kan ha. Kanske kan det dröja ytterligare sex veckor. Men om sex veckor kanske jag har lärt mig att det inte går att krypa på magen över sängen för att sätta i laddaren i telefonen...

Nu säger jag god natt och myser allt vad jag kan med magen. Det är en begränsad tid och jag vill njuta av den.

4 kommentarer:

  1. hahaha, du är ju otrolig. Krypa på mage för att sätta i laddaren! Inga begränsningar här inte. Njut av fredagen. Kramar från Mirja

    SvaraRadera
  2. Grattis på namnsdagen i efterskott :)

    Vi får hoppas på bra väder i helgen så man kan vara ute lite men det ser ut som man får klä på sig ordentligt för kallt ska det bli.

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra! Jag hälsade till Mathias från dig och berättade att du också ska ha barn och han blev jätteglad för din skull, och hälsar förstås tillbaka! Jag hoppas att jag också får känna mig smidig ett bra tag, så att man kan njuta ordentligt. Och så får vi hoppas att sommaren inte blir FÖR varm förrän i juli :)

    Jag läste att du sett Mother&Child, såg den för ett par veckor sedan och tyckte att den var jättebra, grät som ett barn på slutet hahah...

    Hoppas att du får en fin helg!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.