lördag 3 mars 2012

Fin, finare, finaste lördag.

Vilken fantastisk lördag den första helgen i mars bjuder på. Vi har njutit av en skidtur runt Verkön, med fika i solen och en otroligt nöjd liten Vilja. Hon verkar älska det här med att vara ute och sista dagarna har jag märkt att hon vill gå ut. Det måste vara en helt ny värld nu när hon börjar kunna upptäcka den härliga naturen. Det känns som en riktig lyx att kunna ta på sig skidorna och bara ge sig i väg ut i den här miljön. När vi kom hem hann vi även röja undan en hel del i farstun och förrådet med värme av solen och årets första grillning. Maten åt vi inne, men ändå. Snart kan vi äta frukost, lunch, middag utomhus. Först måste vi ta och skaffa en större grill och trädgårdsmöbler. Jag och Vilja avslutade kvällen med ett varmt bad. Nu är det mys för det vuxna i soffan med ett glas rött, ost & kex.  En helt underbar dag har det varit. Hoppas att ni har haft en fin dag i solen.
Vilja tog en liten sovstund första biten, sedan satt hon vaken och nyfiken och beskådade allt runt omkring.
Hon såg ut att ha det så mysigt.


 Hur härlig bild som helst.
 Blåbärssoppa, kaffe, mjölk, apelsinklyftor, banan, pannkakor, tunnbrödstutar och vatten.
 Vårat älskade lilla gostroll.
Teja vill också med glädje vara med och gosa ute på isen. Den här bilden hamnar i favoriter. Omgående.

21 kommentarer:

  1. Åh gud så underbart det ser ut, lycka att få vara ute så i naturen och njuta.
    Trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart och de här dagarna med sådant väder är nästan de bästa på hela året :)

      Radera
  2. Även här nere i söder har det varit en fantastiskt vacker lördag med riktig vårvärme!
    Önskar dig/er en fortsatt fin lördagskväll!

    Kram

    PS! Sängkappan kommer även den från Hemtex ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får så mycket härlig energi när det är såhär :) Kan tänka mig att ni snart får se de första vårblommorna :)
      Ska gå och titta efter sängkappan här på Hemtex, såg den inte på nätet :)
      Ha en fin dag. Kram

      Radera
  3. Svar
    1. Visst är den häftig? I rätt ögonblick :)

      Radera
  4. Så härligt, och sista bilden , vilket moment! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den bilden blev verkligen tagen i ett roligt ögonblick :)

      Radera
  5. Låter ju helt fantastiskt alltså, skidor i solen. Hur härligt liksom :) Tanken var ju att kunna vara ute och skida för oss också i vår, men tyvärr sätter min foglossning punkt för det. Verkligen trist, men får väl något att se framemot till nästa vinter istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du har ont, så gör du helt rätt i att bara försöka ta det lugnt så att du inte drar på dig en skada för livet. Du har många andra fina vintrar framför dig.

      Radera
  6. Underbara bilder! Fantastiskt att kunna njuta så fin natur "runt knuten"!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är livskvalité. Och känns ännu mer värdefullt nu när vi blev fler i familjen. Kram

      Radera
  7. Underbara bilder & vilken fantastisk bloggdesign du fixat =) KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är en provisorisk, men var så less på den gamla :) Kramar

      Radera
  8. Det är verkligen som i ett annat land! Men jag kan sakna norrländsk vårvinter. Men skidturer på isen. Underbar känsla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland glömmer man bort vilket landskap det är här, samtidigt som man ibland avundas det fina landskapet som finns söderut :)

      Radera
  9. Helt fantastiska bilder!Va duktig du är!
    Kan ju bara tänka mig hur underbar eran helg har varit...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var roligt att höra :) Men dina bilder är också väldigt fina, och jag har inte riktigt blivit överens med kameran att ta så fina bilder i rörelse som du hade gjort :) (Var nyss in och såg de från lekparken)

      Radera
  10. Jag gillar att vi har vår på gång här nere men när jag ser dina bilder så blir jag ändå lite sugen på snö igen.... men då hade jag nog oxå velat vara i så vacker natur.
    kram j.

    SvaraRadera
  11. Det låter och ser verkligen helt underbart! Ibland önskar jag att jag också bodde som ni...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla platser är bra platser, på sitt sätt :)

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.