tisdag 15 februari 2011

Mother and child.


Har sett en av de bästa filmerna på väldigt länge - Mother And Child. En film som från första minuten fångar min uppmärksamhet och går rakt in i mitt hjärta. Med tårarna strömmande nerför kinderna sista tjugo minuterna inser jag hur olika omvärldsfaktorer, upplevelser och andra människor kan påverka vårat liv. Hur stark kärleken kan vara. Hur ont det kan göra att älska någon. Hur längtan efter någon kan vara så stark. Hur ett beslut kan påverka ett helt liv. Filmen tar fram så mycket känslor. Att se två kvinnor, mor och dotter, ovetandes om den andres smärta påverka deras liv, deras sätt att leva, att vara. Hur vi människor känslomässigt stänger av och fokuserar på mig och mitt för att överleva. En kyla över personligheten. Att se hur de förändras av olika händelser. Hur de börjar leva. Vågar känna. Där det ibland är försent, men någonstans finner man ändå ro och lycka.
Ni måste se filmen. Den är så stark.

4 kommentarer:

  1. Bkev väldigt nyfiken på denna film nu. Låter som ett väldigt spännande och viktigt tema.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som en sån film jag inte får se numer för min man :) Men vem lyssnar på sin man!? Den låter jättebra :)

    SvaraRadera
  3. Visst var den bra!!!
    Jag älskar filmen som fånger en från början och ger en en tankeställare ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Såg denna häromdagen och den var både tänkvärd och känslofylld!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.