tisdag 22 februari 2011

Vackra saker.

Fyra hela arbetsdagar kvar. Efter det en vecka med halva arbetsdagar.
Sedan ska jag göra ingenting, absolut ingenting.
Läsa bra böcker, se vackra filmer, ta promenader i ett vackert vinterlandskap. Sortera och rensa tankar. Förbereda mig.
Krama om Henrik och Teja mer än någonsin.
När den lilla bestämmer sig för att komma ut till oss, ska jag vara redo. Hittills har jag endast hunnit hämta andan efter arbetsveckorna för att orka en ny vecka, nu ska jag se till att förbereda mig på att bli mamma.
Min kropp har gjort en tvärnit med sammandragningar/förvärkar hela dagarna och den skriker efter sömn och vila. Hur mycket jag än längtar efter att få träffa vår lilla tuss nu, så får jag tårar i ögonen när jag känner tussens livlighet i magen och jag vet att den tiden är begränsad,
jag kommer att sakna magmyset. Mycket.
Vi har fått lyckan att uppleva det här. Jag älskar tulpaner.
De är vackra och ger liv till ett helt rum.
I fredags köpte vi två egna buketter och fick en av middagsgästerna,
jag kan sitta och se på dem och bara njuta.
Tussen kan egentligen komma till oss vilken dag som helst och jag har inte packat förlossningsväskan ännu. Har tänkt göra egna "förlossningsskivor", någon med avslappningsmusik och sedan musik som jag blir glad av och som ger mig energi. Den är för stunden väldigt blandad. Dels kommer man att kunna hitta den här, jag vill resa mig upp och ta tag i närmsta person och dansa när jag hör den, man kommer även att kunna hitta den här med Tiesto, som ger mig massor av energi och som får mig att fokusera.
Sänder över varma tisdagshälsningar till Er alla.

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du börjar komma till slutet av dina jobbdagar nu, njut och samla krafter :)
    min syster gick hem på semestern innan sin mammaledighet i fredags, men deras lilla tuss tyckte det vore roligare att kika ut nu istället för om tre veckor och föddes inatt. Kikat flera gånger på bilden jag fick skickad till mig och han är så fin, är en väldigt stolt moster!
    Tänk vad magiskt det är att få vara möjligheten att vara gravid :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är på tiden att du varvar ber och reder bo min sköna! Ta det nu lugnt och se till att sova mycket för det lär du behöva inför vad som komma skall.
    kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra plan för tiden framöver. K'änns dock redan som du landat och är väldigt redo. =)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du får dra ner lite innan BF och passa på att vila lite ;)

    Tulpaner är så fint!
    Jag köpte också hem några i helgen. Bara våren som saknad...
    Imorse hade vi -24 grader *brrr*

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.