torsdag 1 april 2010

Påskens första lediga dag.

Vaknade första gången strax efter 05.00. När man är ledig känns
det konstigt att vakna så tidigt, men åh så skönt det är att bara
ligga och dra sig och veta att i dag, i dag kan jag planera dagen hur
som helst. Nu finns det en del planer som ska göras, men det sista jag
ska göra i dag är att stressa. Åt frukost med finaste innan han gick
på jobbet, promenerat hem med T för att byta om (det är blött och
grått ute i dag), ska snart gå och lämna T.
Sedan är det städning, tvättning och löpning som står på
planeringen. Tycker att det hade varit mysigt om T hade varit här i
dag, men jag var ensam om den åsikten (vet inte om det är ett tydligt
tecken på att någon inte tycker att jag ska skaffa hund).
Nu ska jag fixa med lite morgonbestyr och få lite tempo i kroppen.
Varför är det så lätt att tappa tempo när man är ledig? Är det
för att man har alldeles för många timmar att dela upp det på?!

Så oavsett om ni sätter er på kvasten och flyger till Blåkulla
eller tänker på att nattvarden instiftades av Jesus den här dagen
och att Jesus och lärjungarna åt den sista måltiden tillsammans;
Ha en trevlig Skärtorsdag.

Brukar Ni måla och leta påskägg under påskhelgen?
Sista årena har jag målat påskägg med min brorson, vi har alltid
träffats någon dag under påsken och för mig är det en tradition.
Så jag tror att jag får smuggla ner lite färgpennor och kokta ägg,
så finaste får måla på Påskaftons morgonen...
...samt leta påskägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.