torsdag 1 april 2010

Kläder från Woolpower Östersund.

I dag har jag varit en sväng på Woolpowers fabriksförsäljning. Var
egentligen ute efter deras, Woolpower Vest 400, men kom hem med ett
par strumpor till mig och ett par till H.
Hade hellre valt knälånga tunnare ullstrumpor, men de fanns inte i
ljusgrått och i min storlek.
På fabriken har de ofta andrahandssorteringen till bättre pris, samt
de populäraste produkterna och barnkläder.

Deras kläder är helt underbara och eftersom det har funnits i
Östersund så många år, känns det ännu närmare hjärtat.

Woolpower startades 1969, då under namnet Vinetta AB och det var
främst nylonstrumpbyxor de tillverkade.

I början på 70-talet utvecklade de i samarbete med svenska försvaret
materialet, Ullfrotte Original. Målet var att tillverka varma,
hållbara och lättskötta underställ.
1999 bytte företaget namn till Ullfrotte AB och 2008 blev det dagens
namn, Woolpower AB.

All produktion sker i Östersund och i dag har företaget ungefär 70
anställda. 80% av all försäljning sker via export till mer än 25
länder.

Har Du testat deras kläder?

Nu ska jag försöka komma igång med att packa, städa, tvätta,
sätta om blommor, rensa och kasta kläder...
...jag vet att det är flera av mina läsare som är lika långsam som
mig när det gäller att planera och packa...

2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen Woolpowers sockar, balaklava och innervantar. Var förbi och handlade där när jag åkte till Rondane (Norge). De är med i S.O.G. liksom Tentipi, där jag jobbar.

    SvaraRadera
  2. Ja kanonbra grejer, har mycket själv därifrån och gör alltid en sväng dit när jag är hemma.
    De söker btw folk nu.... =)
    Ha en skön påsk i Ramundberget. Hälsa systrarna I med bihang.
    KRAM

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.