söndag 6 oktober 2013

regndroppar en söndag.

Regndropparna började precis droppa mot fönsterrutan. Vi vaknade tidig morgon hela familjen och jag travar fortfarande runt i morgonrock. Det nalkas 2-års kalas i dag, innan det tänkte jag sätta på kvällens middag - kalops och hinna med en långpromenad.

I går hann vi med ett besök hos gammelmomma och momma. Lilla fröken fick sitta lite på familjen Lindströms söta ponny Lotus och de bjöd på utsökt goda och nyttiga pepparkakor, gjorda på b la dadlar, nötter och mandlar. Är Du intresserad av bra ekologiska hudprodukter eller rådgivning om naturliga sätt att påverka din hälsa så tipsar jag om att besöka dem på Turkos. På vägen hem besökte vi graven. Mamma hade gjort så höstfint där och vi satte dit en kruka som vi dekorerat med ljung, mossa, vita rosor och en domherre. Min lillebror hade tyckt att det var så fint där.

På min önskelista finns vasen Dagg från Svenskt Tenn. Som Ni ser på bilden längst ner. Till att den har fått flytta hem till mig, så nöjer jag mig med en budgetvariant från HM.

1 kommentar:

Tack för din kommentar och ha en fin dag.