torsdag 16 maj 2013

när häggarna börjar grönska.

Den här veckan har jag dragits med en dunderförkylning, men känner mig nu bättre och laddar för helg med flera fina besök och god mat. En utflykt. Firande av min pappa. Och långa dagar utomhus. För de lovar värme och sol. Och det är så härligt att få tillbringa kvällarna utomhus, som i kväll. Kunna vara ute till att man borde gå och sova. Några penséer har planterats i en kruka och står vi en av häggarna. Gillar den enkla, men fina färgkombinationen av ljuslila och vitt. Njuter av att häggarna börjar grönska och lilla fröken längtar efter att få bada i sin lilla pool. Barnen på förskolan bjöd oss föräldrar på muffins de bakat i dag och det är så mysigt att få vara där tillsammans med dem. Med solen strålande, barn som leker på hela gården och ivrigt väntar på muffins med rosa glasyr och strössel. Känner mig varm i hjärtat och rätt som det är skär det till som en kniv. I morgon. 6 månader av saknad. Av sorg. Månader av så många tunga stunder. Jag saknar dig så mycket älskade lillebror.
Vad gör ni vänner i sommarvärmen som har kommit till oss?

3 kommentarer:

  1. Så fint du planterat, och så skönt att du känner dig piggare, låter som om du kommer få en härlig helg
    kram

    SvaraRadera
  2. just dessa ljusa kvällar är så underbara, man vill bara vara ute och leka och busa och när barnen sover vill man ut igen och stoppa fingrarna i jorden och pyssla! Underbart att allt nu börjar slå ut på blommor och träd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med och klockan rinner i väg! Vet inte hur många kvällar jag var ute alldeles försent förra veckan :)

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.