söndag 21 april 2013

fin röding till middag.

Till middag i dag lagade vi röding. Normalt är jag lite feg på att tillaga färsk fisk och använder mycket grädde. I dag blev det ingen grädde och en måltid med smak av sommar. En fräsch potatissallad med ruccola, rädisor, rödlök och sparris med dressing på citronsaft, olivolja, vitvinsvinäger och salt. Rödingen snittade jag lätt med en kniv och smorde in med rapsolja och sedan med mycket salt, både i och utanpå. Fyllde den med skivat smör, citronskivor, svartpeppar och mycket färsk timjan. Mums så gott!

5 kommentarer:

  1. Men åh så gott det ser ut, jag tänker att jag ska börja laga mer hel fisk. Men jag tar mig aldrig för att lära mig hur ja ska göra! kram

    SvaraRadera
  2. Ser galet gott ut. Älskar sådana där somriga potatissallader. Och färsk fisk. Mums!

    SvaraRadera
  3. Men röding!!! Gott, gott, gott :)

    SvaraRadera
  4. Men gud så gott, älskar röding!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.