söndag 21 april 2013

på fönsterplats.

Alltså, den här lilla sötskruttan. Hon har utvecklats så mycket sista veckorna, så säger man kanske jämnt, men jag säger det igen och kommer säkerligen att tala om det för er flera gånger. Hennes tal går framåt hela tiden och nu är det meningar som kommer och hon pratar mest hela tiden. Hon är så medveten om allt, påhittig, charmig och blyg. Blygheten har kommit med rekordfart och nu behöver hon en liten stund för att bekanta sig. Mat tycker hon är överskattat och en del dagar kan jag knappt räkna upp något som hon har ätit. Hon har tokiga idéer, som här nedan. Äta frukostsmörgåsen i fönstret. Men det skulle jag också göra, om jag nu inte hade varit så vuxen.
Våren är här och den kommande veckan kan vi räkna med att sista snön försvinner. Vi har börjat ta fram projekt som har legat i vila under vintern och på bilden ser jag att fönstren måste putsas snart. Så att man kan äta fler smörgåsar i fönstret.

2 kommentarer:

  1. Lilla sötstrumpan! Kan tänka mig att det händer saker i utvecklingen hela tiden. Men någon gång går de från att vara "små barn" till att faktiskt bli mer och mer...ja, vuxen är väl fel ord, men jag tror att du förstår vad jag menar. Personligheten blir allt mer utpräglad och de blir liksom egna individer på ett helt annat sätt.

    SvaraRadera
  2. Klart man vill sitta i fönstret och äta mackan:)Så söt hon är!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.