onsdag 15 augusti 2012

Vitlöksfrästa bönor.

Vi har inte storhandlat på ett tag nu och det ekar lite tomt i vår kyl- och frys på basvaror. Så man får använda fantasin och så bra det kan bli ibland! Både jag och Vilja tyckte att det här var väldigt gott!
Tog en halv burk av borlotti bönor, stora vita bönor och cannellini bönor. Sköljde dem. Pressade vitlök i smält smör i en stekpanna, i med bönor, färsk persilja och lite flingsalt. Sedan smulade jag över lite fetaost (som hade blivit lite lagrad, mums!) och mer färsk persilja. Snabbt, enkelt, nyttigt och supergott!!

4 kommentarer:

  1. Det lät väldigt gott och enkelt. Bra tips! Du har så mycket mysiga tips och idéer och så hinner du blogga om det också. Jag beundrar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mycket enkelt och det är bra tycker jag :) Vad roligt att du tycker det och det värmer att du skriver det också. Ibland har jag sådant dåligt samvete över att jag inte bloggar eller att jag bloggar. Kram

      Radera
  2. Det är bara fantasin som sätter gränser ;) Ofta kan man uppbåda riktiga storverk genom lite skafferirens. Bönor funkar alltid och som vegetarian är detta en basvara hos mig. Supergott och nyttigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt sant. Och det är lite roligt att bara gå igenom och se vad man har och något som jag gillar med bönor, är att det mättar mycket mer än pasta och potatis och dessutom är nyttigare. Har köpt in en hög med nya bönor, till nästa gång ;)

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.