söndag 29 juli 2012

Den där doften av mormor.

Det är något speciellt med doften av min mormor. Den är alldeles ljuvlig och lugnande. Den är min barndom. Hela hon luktar något speciellt. Så gott. Och min mormor. För några veckor sedan njöt jag av hennes rabatt och där kom den. Den där doften av pioner, lupiner och som det alltid har luktat. Som jag minns från när vi sprang omkring där som barn. Och jag önskar att den aldrig ska försvinna, för jag har nog aldrig upplevt en sådan stark doft som påminner mig om barnsben. Mina fina momma.
Sist momma var här lämnade hon en flaska med rabarbersaft som hon alltid kokar. Den är himmelskt god och i veckan njöt jag av ett glas i solen tillsammans med några skivor lime.

2 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver om din lilla momma. Usch vad jag saknar min mormor just nu, men jag har massor av fina minnen som ingen kan ta ifrån mig. Idag var dödsannonsen i tidningen och det var allt annat än skoj =(
    Jag håller på att göra rabarbersaft efter min mormors recept just nu, har aldrig gjort det förr så jag hoppas det blir bra =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan verkligen inte tänka mig in i att momma en dag inte kommer att finnas hos mig, därför förstår jag hur tomt det måste vara efter din mormor :( Hoppas att saften smakade precis som när din momma gjorde den och att du fick många fina minnen när du smakade på den. Hon är en ängel nu, som vakar över dig varje dag. Många kramar

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.