onsdag 20 juni 2012

Oförskämt och äppelträd som blommar.

Efter tisdagens kyla och regn var det otroligt härligt att få vakna till solsken och att det ser ut att bli varmare till midsommar uppskattar vi i dag. Det har varit intensiva, men mycket roliga dagar, sedan sist och vi har kommit hem sent både måndag och tisdag.

Måndagen innebar förälskelse och längtan och i går var jag med och sprang Offerdalsmilen. Vilken kontrast mot förra tävlingen då det i går var regn, blåst och 5-6 grader. Måste ge min fina sambo ett tack för att han uppmuntrade mig till att vara med och inte klagade en gång över vädret. Och visst gick det mycket bra att springa. Min tid på 10 km blev 43.46. Är i oförskämt bra löpform och har aldrig haft så få mil i kroppen och aldrig visat så goda resultat. Trots en mycket bra tid i går kände jag mig inte särskilt sliten och får nästan ångra att jag inte pressade kroppen mer. Tror att jag har ändrat mitt löpsteg lite, den psykiska biten under ett lopp samt att jag har ett hb som ligger mycket högre än vad jag normalt brukar ha, vilket gör att jag syresätter musklerna mycket enklare. ”Heja, heja, heja” som söta lilla fröken säger, som för övrigt verkar stortrivas på tävlingarna.

Planerna i dag är att hinna klippa lite gräs, ta en kamp mot ogräset i landet, planera midsommar och en promenad ska vi ta och bada Teja en sväng. Det får bli som det blir, då vi är ensamma hela dygnet, det gör inget då vi har fyra lediga dagar att se framemot.

Vi vill även sända mycket kärlek och många kramar till mamma och mormor, som i går opererades i Göteborg. Det känns så konstigt att inte kunna få vara där och ta hand om henne. Tänker på dig hela tiden.
Lilla prinsessan och jag vid äppelträdet hos farmor och farfar på deras sommarparadis. De har varit så snälla och skött "markservicen" åt oss två dagar i rad och vi har blivit bortskämd med god mat två dagar i rad.

3 kommentarer:

  1. Om man skall tro väderleksrapporterna är den tillfälliga solen just bara tillfällig. Lagom till midsommar kommer regnet tillbaka igen. Men snart så hoppas jag att sommaren är här på riktigt!

    Önskar dig en fin dag och härlig midsommarhelg på det!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Shit Sandra, du är otrolig!! Bra jobbat på resultatet i Offerdalsmilen. Jag är såklart imponerad!!! Hoppas ni får en mysig midsommar. Vi styr kosan mot stugan som vanligt men blir lugnare i år med mindre folk. Ser fram emot nästa helg, ska försöka vila mig i form ;)!!! Kramar o hälsa familjen, Mirja

    SvaraRadera
  3. Oj, så himla snabb du är!
    Tänkte passa på att ge dig ett boktips om du gillar kriminalromander. Peter Bäckman som bor i Ås, utanför Östersund, har skrivit 2 romaner. Jag har läst "Frostbett" som var riktigt spännande. Nu har jag att se fram emmot att läsa den nyutgivna "I saknaden föds hatet". Det är i Östersundstrakten allt utspelar sig, så det passar ju dig :)
    Trevlig Midsommar!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.