måndag 18 juni 2012

Plocka sommarblommor och delikatesser.

Snart blir jag hämtad av mina två favoriter här på jobbet. Vädret säger att vi måste se om vi hittar några svenska jordgubbar att smaska på i solen. I eftermiddag får vi middag hos Viljas farmor och farfar nere vid deras sommarparadis. Innan vi åker vidare mot ett besök i Åsarna. Förhoppningsvis håller det utlovade regnet sig borta, så att vi får äta utomhus. Hur har ni startat er midsommarvecka?
I lördags passade vi på att plocka några nya buketter. En som doftar riktig sommar och doften av liljekonvalj önskar jag att man kunde spara på burk.
Efter promenaden och de nya fina buketterna fortsatte jag och Vilja ner till gårdsmejeriet för att köpa några goda ostar på Tivars. Det blev den kända och supergoda, Storsjöns blå, samt en ganska ny ystad getost, med en mild smak. Väldigt god tycker jag. Vilja provsmakade och verkade tycka att det var mums på plats, men dagen efter hemma sa hennes min: "Men mamma, fy vad illa det där smakade". Så just nu får jag ha getosten för mig själv. Lyllos mig!

3 kommentarer:

  1. Jag startade min vecka med att ta cykelutflykt och ta några hitta ut kontroller (orienteringskontroller utplacerade i hela uppsala, en tävling som pågår hela sommaren). Lite regntunga skyar men jag slapp bli blöt trots två timmar ute på cykeln :)

    SvaraRadera
  2. ja liljekonvalj luktar ju så gott, en burk av dem och en burk av syren önskar jag att jag kunde spara och ta fram och lukta på en mörk vinterkväll!
    Midsommarveckan började väldigt lugnt här, handlade lite blommor, bakade bröd, storhandlade och mest busat runt! galet att det är midsommar på fredag! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.