lördag 30 juni 2012

Njuter av hemmet.

Lördagen tillbringar vi med att bara tycka att det är väldigt skönt att vara hemma. Viljas momma stannade över natten och i morse när vi vaknade tassade jag och Vilja i väg och tog ett morgonbad, innan vi myste runt i morgonrockarna. Vi inväntade att Henrik skulle komma från arbetet och åt frukost tillsammans och nu står sockerkakan i ugnen, Henrik klipper gräset, mamma diskar och jag latar mig en stund.

Är mycket nöjd över min prestation senaste dagarna och kroppen känns ändå må rätt bra. Min andra sträcka som var 5,8 km kunde jag notera en tid på 4.07 min/km och gårdagens sträcka på 6,1 km en tid på 4.13 min/km, det var en riktig monstersträcka i går med mycket brant utför i början och sedan vände det och gick likadant upp, det var sådana myrsteg upp och det brände i benen. Och tredje dagen med löpning, men en jämn insats av mig. Nu hejar jag fram hela laget Marieby GIF och även Trångsviken IF Woolpower som i dag kämpar om att ta hem segern, det kan bli mycket spännande. God tur som de säger norskarna.
Myser runt i jeansshorts och en av sponsortröjorna från Woolpower, den kommer från Color collection. Traskade i väg barfota till brevlådan för att hämta posten, det var sommarvärme, även om det fortfarande blåser en hel del. I Norge i går hade vi närmare 20 grader och så skönt det var. När vi kom hem möttes vi av oväder. I morgon är det juli och jag bara undrar - var är sommaren?

1 kommentar:

  1. wao du är så duktig, sicken löpare du är! så mysigt med ett morgonbad, hur kallt/varmt är det i vattnet nu uppe hos er?! vi har faktiskt sommar här som attans, så varmt att jag var tvungen att gå in ett tag för att komma bort från värmen! så den kommer nog snart till er med! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.