torsdag 24 maj 2012

den här texten behöver ingen bild.

För det är så fint att vi har fått dagisplats. Det ställe vi hade tänkt först om vi hade bott kvar inne i stan. Jag blev så förvånad när hon sa att vi är välkommen dit i september. Det var en sådan lättnad att tårarna rann. Det innebär att Vilja aldrig behöver gå hela dagar och endast fyra dagar i veckan och ändå kan både jag och Henrik jobba heltid. Nu kan vi ta sommarlov och bara njuta. Har placerat mig i bikini ute på filten. Vilja sover och jag ska göra likadant en stund. Ni glömmer väl inte hur viktigt det är med solskyddsfaktor? Jag smörjer in hela Vilja även om hon har kläder på sig. Smörj flera gånger per dag om ni är ute och absolut efter bad. Själv använder jag den lägsta solskyddsfaktor över hela kroppen. I eftermiddag blir det nog en glass på stan innan det är dags för tävling, vilken fin dag för det och det kan nog bli en riktigt mysig kväll. Nu ska jag slumra lite till ljudet av fågelsång, ett dovt ljud av traktorer i vårbruk och en doft av gräs. Sommardoft. Fin dag till er.

6 kommentarer:

  1. Vilka underbara nyheter! Förstår att ett stort orosmoln nu försvunnit från er. Skönt att kunna ta ordentligt sommarlov med denna vetskap.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å vad skönt att det löst sig på bästa tänkbara sätt! Härligt!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer också ihåg känslan (även om det var längesedan) när man fick en dagisplats. Lite pirrigt men väldigt glad att det löste sig. Hoppas hon kommer att trivas där... Vilken liten raring hon ser ut att vara :))
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  4. Åh vad skönt Sandra, jag förstår verkligen att ni är lättade. Vi sitter i samma situation och vet inget än. Jag är glad för er skull! Njut nu av det fina vädret och tiden hemma med Vilja!

    Nix, jag glömmer inte solskyddsfaktor, har beställt på nätet nu och vi håller oss i skuggan!

    SvaraRadera
  5. Grattis vad härligt! Vilja kommer säkert stortrivas så framåt och nyfiken som hon verkar vara. Kram till er

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att det löste sig på bästa sätt. Om man ska klara av att lämna barn på dagis och sedan sköta sitt jobb så är det ju en förutsättning att man har ett dagis men känner sig trygg med.
    Hoppas det gick bra på tävlingen!
    Kram Annica

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.