torsdag 29 mars 2012

Ser man på, en rabatt, kanske två.

Vi skulle gå ut en kort sväng för att hämta posten, gå med återvinningen och kompost. Kunde inte låta bli att ta krattan och kratta vid huskanten på den sidan vi har ingången och se där, två stycken rabatter tittade fram, eller åtminstone något som ser ut att ha varit rabatter en gång i tiden. Det ser ut att ha varit rosenbuskar och något annat där. Rosenbuskar har jag funderat på och speciellt klättrande upp vid bron, då den inte riktigt faller mig i smaken. I eftermiddag när vi var nere vid sjön och promenerade så plockade jag med mig några fina stenar, tror att de kan pryda vår trädgård, vart vet jag inte ännu. I kväll när Henrik la Vilja så tog jag och Teja en härlig löptur, det är så härligt att få springa eller promenera precis innan mörkret faller. Däremot var min puls onormalt och skrämmande hög, så i morgon är det jag som ringer läkaren så fort de öppnar. Den låg stundvis 40 slag över min maxpuls och då kändes det inte ens som att det var max. Lite läskigt tycker jag att det är.
 
 
 
När jag går runt i trädgården och tittar hur det ser ut,
kan jag inte låta bli att fundera på hur man kan låta något så fint stå och förfalla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.