torsdag 29 mars 2012

En vacker gammal gungstol.

Har fått en otroligt vacker gammal gungstol av min mormors bror. Det är verkligen en riktig gungstol och precis en sådan som jag har önskat mig. Ser det som ett arv och vill att den ska fortsätta vidare inom vår släkt, men den ska fixas till. Min tanke är att den kommer att bli vit stället för brun, sedan har jag tänkt försöka måla dit likadana blommor som ni ser på bilderna. Han visade mig även ett otroligt fint skåp som jag kunde få och det kommer att göra sig så fint i köket eller när farstun har fixats till. Har verkligen kört fast med vårat matbord och stolarna, det var så mycket arbete och samma sak hela, men i dag har jag fortsatt med målandet av en stol och nu ska det verkligen bli klart. Så jag får ta itu med mina andra projekt.
 
Visst är den vacker?

2 kommentarer:

  1. Du behöver verkligen inte ha dåligt samvete, att du erbjöd dig är såå mycket mer värt :)

    Vacker gungstol, nästan synd att måla om den även om jag förstår varför :)

    SvaraRadera
  2. så fin den var! oj så avis jag blev nu! och så kul att den funnits i er släkt, blir ju extra speciell då!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.