lördag 21 januari 2012

Utmaning.

Har fått en utmaning av två fina bloggerskor. Tack fina Miss M och Zandra.

Vad gjorde du för tio år sedan?
Då var jag 16, skulle fylla 17 år. Gick andra året på gymnasiet, läste samhällsvetenskapliga med inriktning samhälle. I stort sätt bodde jag på gymmet. Umgicks med några fina tjejer, lyssnade på Lars Winnerbäck och Kent och tog långa promenader.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Då var jag gravid och hade börjat räkna ner veckorna. Det var efter den julen som jag verkligen började känna mig gravid.

Fem snacks du gillar:
Lösviktsgodis, bullar och nybakt bröd.

Fem sånger du kan hela texten till:
Oj, de sånger jag sjunger mest nu är barnvisor. Övrigt så kommer jag inte på så många, förutom många av Lars Winnerbäcks texter, Du är allt av Sonja Aldén, Så söt när hon sover av Bo Kaspers Orkester.

Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär:
Det är väldigt mycket. Jag skulle först ta med mina hjärtan på en riktig solsemester, sedan skulle jag boka en ny till Alperna, där en barnvakt till Vilja skulle få följa med. Sedan skulle jag komma hem, köpa ett gammalt sekelskifteshus och renovera. Jag skulle börja samarbeta med något barnhem. Se till att våra närmsta familjer har det bra och mycket annat.

Fem dåliga vanor:
Kastar kläder omkring mig (och gnäller på att Henrik lämnar andra saker). Har för höga krav på mig själv och andra. Tidsoptimist. Sitter vid datorn och Iphone.

Fem saker du gillar att göra:
Vara med min familj. Träna. Pyssla på hemma. Baka och laga mat. Fotografera.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
Tycker att den frågan är svår. Men det jag kommer på är rutiga byxor, för stora skinnbyxor.

Fem favoritleksaker:
Kamera. Skidor. Möbler. Hus. Vilja&Henrik.

Vill skicka den här vidare till alla mina nya läsare.

Uppdatering: Har även fått denna utmaning av fina Therese.

3 kommentarer:

  1. Alltid lika kul att läsa =) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Trevlig läsning! Man inser att det faktiskt händer ganska mycket i ens liv då man börjar blicka tillbaka på de gångna åren.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.