onsdag 21 december 2011

Tre dagar.

Dagarna rusar i väg och snart är det julafton. Det är så underbart vackert här nu, massor av vacker vit snö och ett otroligt härligt vinterväder. Man vill vara ute och mysa hela tiden. Vi pysslar på för fullt hemma, det är mestadels mat och godsaker som har sysselsatt oss. Att få griljera skinkan i går kväll gjorde att det kändes som att julafton är nära. Har så många godsaker som jag vill dela med mig av, men vet inte hur mycket jag hinner före jul.
Vi har hunnit passera Viljas 9-månaders dag. Så stor hon har blivit vår tjej. Hon säger nu både "mamamama" och "papapapa". I går ställde hon sig upp utan hjälp sittandes från mitt knä, hon blev lika förvånad som mig. Hon har börjat sova lite oroligt på nätterna igen, då hon gärna vaknar och ska busa med pappa, eller när jag sjunger god natt-visa, så sätter hon sig och applåderar. Så många gånger som jag inte lyckas hålla mig för skratt. Älskade, älskade Vilja.
För någon dag sedan var vi ute och kollade på bärbuskarna vid huset. Vi får nog plantera nya, då de såg rätt livlösa ut. Vilja tycker att det är spännande med snön och tänk nästa år då hon kommer busa runt i den.

4 kommentarer:

  1. Ja, jättehärligt väder, man vill verkligen vara ute och andas in vinterluften. Hoppas att snön får vara kvar nu =D

    Ohhh skönt att det mesta är klart för er med, men så gött att grilljera skinka, det luktar ju såååååå gott
    kramar

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt hur snabbt de utvecklas och hur mycket de lär sig.
    Hoppas ni får några riktigt härliga dagar nu innan jul!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar att snön hittat hit med =( Men jag har hört rykten om att det kan finnas dit vi ska. Så jag hoppas=)
    Härligt och pyssla nu före jul, så duktig du är ! Och vad hon växer er prinsessa. Superfin är hon.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.