fredag 16 december 2011

Pannkaka & grädde.

I dag när Vilja vaknade så var jag så trött, det har varit alldeles för sena kvällar för mig på slutet och nu känner jag mig väldigt sliten. Ligger nu i sängen med Vilja och ska snart vila en stund med henne. I morse lyfte jag ner en av hennes leksakslådor i sängen och jag kunde ligga och dra mig i nästan 40 minuter, det var så skönt. I går var vi till kooperativet som vi har ställt Vilja i kö till, det var inte så många kvar då, men första känslan var bra. Samtidigt som jag får en klump i magen av att lämna henne hela dagar, vilket troligtvis inte kommer att ske. Då jag kommer försöka arbeta korta dagar. Ska inte tänka så mycket på det ännu, då det är ett tag kvar. I går åt vi pannkaka här hemma, Vilja älskar det och att få äta grädde från vispen är mums.


Det känns härligt med fredag. I dag ska jag och Vilja bara mysa hela dagen, då det bara är vi två. Teja följde med Henrik till stan, då jag blir alldeles nervös på henne när hon är uppe och tassar. Hon har alldeles för olika regler här hemma, några från Henrik, några från mig och andra när det kommer besök. Det måste bli alldeles snurrigt för henne. Jag vet i alla fall att jag vill sitta i lugn och ro vid matbordet och kunna sitta i soffan utan att bli full med hundhår. I morgon ska vi på julbord och på söndag ska vi hugga en gran. Sedan finns en lista på en hel del andra saker. Önskar er en fin fredag.

3 kommentarer:

  1. Hon är gudomligt söt.
    Ha en fin fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, det såg gott ut =) Kanske ska bjuda Elsa på det!

    vet vad du menar, har ångest bara jag är borta på helgen och jobbar fast Henrik är hemma; att tänka på dagis ger mig magont =/

    Kram till dig och din fina tjej!

    SvaraRadera
  3. Vem gillar inte pannkakor !?
    Hoppas ni får en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.