lördag 5 november 2011

Vilja äter fattiga riddare.

Först av allt vill jag börja med att sända en extra hälsning till min bror, Fredrik, som i dag fyller 25 år. Ett stort gratts till min älskade bror. Här hemma började vi dagen kl. 03.30. Vilja fick välling av Henrik, somnade inte om och jag gick upp och lekte med henne en timme, sedan somnade hon om en stund. För att vakna en liten stund senare, Henrik kliver upp och leker, sedan en kort sovstund till. Sedan har det varit full fart till nu. Så det känns lite som eftermiddag och klockan är inte ens 12. Vi har inte planerat något för dagen, vet inte om det blir tårtkalas i dag eller i morgon. Till frukost lagade vi Fattiga Riddare, inspirerad av Josefine. Till det serverade jag grädde och färska hallon.
Medan jag diskade och pysslade på i köket städade Vilja kastrullskåpet.

Fattiga riddare.
Vilja fick också äta Fattiga riddare, men hennes var utan strösocker. Med grädde och färska hallon tyckte hon att det var mums.
Vilja är inne i en kan-äta-själv-period. Så det är mat precis överallt, men hon blir duktigare och duktigare för varje dag. Det innebär inte att det blir mindre kladdigt, utan att mer och mer mat hamnar i munnen.



Vi älskar dig så mycket lilla trollunge.

Önskar er en fin lördag.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår att hon ville kladda loss med fattiga riddare, så himla gott! Nu blev jag också inspirerad att göra det :)

    SvaraRadera
  2. Vad söt hon är med kladdet! Det är så kul för barnen när de kan börja äta själv litegrann. Så malliga liksom!

    Jag såg att du frågade om hjorten. Det har en liknande smak som rådjur men lite mer viltsmak. Mört och fint var det.

    SvaraRadera
  3. men åh vad gott :D och vilken kladdig liten prinsessa ! ska testa ifall Alva gillar fattiga riddare någon dag också ! hihi. kram på er

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.