onsdag 30 november 2011

Paus.

Här packas och rensas det för fullt, men en stor trötthet kom över mig och jag passar på att lägga mig en stund i soffan och säga hej till er medan Vilja sover. Planen är att vi ska hinna ut till huset en sväng i kväll med lite saker, så att det blir enklare när lägenheten ska fotograferas i morgon. Vi vet inte riktigt när vi ska sova där första natten (förhoppningsvis på fredag), så då är det lite svårt att veta vad man kan packa ner och inte. Vilja är en bra hjälpreda i röran.
I går skrev jag om att amaryllisen blommade. Även våra orkidéer blommar och har knoppar som aldrig förr. Henrik planterade om dem med orkidéejord och vitmossa för ett tag sedan och de mår riktigt gott nu. Vi har två orkidéer i vardagsrummet, de kommer att få flytta in i vårat blivande sovrum och vi ska skaffa flera, då tanken är att det endast ska vara orkidéer i det rummet. Tyvärr är de inte så vackra när de inte blommar, men desto vackrare är de när de blommar. I stora rummet vill jag att vi ska ha ljusrosa Mårbacka pelargoner. I Viljas rum blir det gröna växter och resten har jag inte hunnit fundera över ännu.
Vill ge er ett litet tips, i kväll klockan 21 är det premiär för Leilas söta jul på Sjuan. Ett julklappstips är också att hon kommer att vara ute och signera sin bok, Hello cupcake!. Orterna hon kommer att besöka är Örebro, Stockholm och Göteborg. För mer information om datum och tider besök hennes hemsida.

5 kommentarer:

  1. Tror orkideér trivs bra i gamla hus, har också några som blommat om med flera stänglar :-)
    Vad spännande med flytten och all förväntan inför huset!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  2. Vad spännande! Bra att du har en bra hjälpreda :)

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och spännande det måste kännas med den stundande flytten. Underbart att få fira jul i ert nya hem.

    Orkidéer är de enda blommorna jag har hemma och jag älskar dem. De är förvisso inte fina när de inte blommar, men brukar byta plats på dem så att de med knoppar står i de mest synliga fönstren :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har en kompis som alltid har så fina orkideer, året runt. Jag frågade om hemligheten och hon berättade att hon när blommorna faller av ersätter dem med konstblommor tills att det kommer nya riktiga blommor, bladen får vara kvar. Ingen (inkl) mig själv har sett detta eftersom bladen är äkta. Litet tips ;)
    Lycka till med flytten!

    SvaraRadera
  5. Orkideer är ju så himla fina, vi har också en hel del sådana hemma. Såg en blå orkidee för inte så länge sen, så himla fin. =) Har aldrig sett en blå förut. Jag brukar också sätta dit konstblommor när dom riktiga gjort sitt, rätt smart faktiskt då flera har trott att de varit riktiga blommor =) Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.