onsdag 23 november 2011

Onsdagslek.

Vi lägger en orolig natt bakom oss. Vilja måste ha drömt och varit allmänt orolig hela natten. Inte så att hon har varit vaken, men hon har rört sig och låtit mest hela natten. Vilket innebär att jag inte kan slappna av riktigt. Nu ligger Vilja och sover sin sista sovstund för dagen. Efter att jag kom hem från jobbet så har vi lekt, lekarna just nu innebär att ställa sig mot allting och även om vi tycker att det är roligt, så är det inte alltid positivt att de är "tidiga" med saker. Huvudet hinner som inte med i utvecklingen. Vilja har knappt lärt sig att man inte kan krypa rakt in i saker, så när hon står gäller det att inte släppa fokus på en gång. För då skulle hon vara blå och sårig överallt. I går kväll lyckades hon få ett ännu större blåmärke i pannan på samma ställe som hon redan hade ett och visst gör det ont i hjärtat. Samtidigt som man börjar känna att det bara är att vänja sig. Vår lilla trollunge.
Nu ska jag hämta en kopp kaffe och krypa ner under filten och vila ett tag.

5 kommentarer:

  1. Jag var jätteskraj när Stella började ställa sig. I början var hon så omedveten om att hon faktiskt stod. Det är skönt nu när hon är stadig och jag inte behöver vaka över henne som en hök :-)

    SvaraRadera
  2. åh förstår att det blir mycket blåmärken och sånt för er nu ! det är ju tyvärr så de lär sig på, de små trollen :) kramar från oss och hoppas att hon får en lugn natt nu !

    SvaraRadera
  3. Hoppas att ni båda får sova bättre inatt! Jag minns när Molly började ställa sig mot precis allt och man var tvungen att sitta jämte hela tiden eftersom hon inte var så stadig. Förstår att det blir många blåmärken nu! Här får jag också ha ögon i nacken eftersom Molly har börjat klättra :) Ha en bra kväll! kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas natten blir bra. Alla nätter är inte lika bra, tyvärr. Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.