tisdag 22 november 2011

Handavtryck med fin dikt.

I dag har vi varit på babyrytmik, näst sista gången. Efter jul är det barnrytmik för oss i stället. Det känns så konstigt och overkligt att man passerar och får hoppa upp i den äldre gruppen, vår tjej är fortfarande liten, tycker man. Lite av det beskrivs i dikten som vi fick trycka barnens händer på i dag. Jag får tårar i ögonen när jag läser den. Nästa gång ska vi sjunga julsånger och fika adventsfika, då tänkte jag försöka få med Henrik, så att han får se vad vi har sysselsatt oss med på tisdagar.

 En del av vår härliga grupp, tänk så många fina tisdagar vi har haft med dem.
 Vilja har fikapaus.
"Det finns så många märken
Av händer små
På möbler fönster, allt du tänker på
Men stopp ett tag och tänk
Hur tiden rinner fort
Och alla märken borta som jag gjort
Därför jag ett litet minne vill ge
Som när du tänker tillbaka
Ett litet leende kan ge"

Ska köpa en ram och för alltid ha den här framme, den får mig att tänka på att ta vara på varje liten sekund man har av deras tid. Vilja ville gärna känna och kladda med färgen, så det var svårt att få det utan att bli lite kladdigt. Hon frågade om jag ville göra om det, men jag svarade nej. Det är vår Vilja och då ska det vara på det sättet hon ville göra det på.

Vilja sover. Henrik kommer snart hem från träningen, i kväll var det hans tur att få träna. Jag känner mig lycklig över de mina och ska plocka ihop lite snabbt här hemma och sedan krypa ner i soffan med myskläder och inte göra någonting till att det är dags för att sova. Önskar er en fin kväll.

9 kommentarer:

  1. Ja, det får bli en lugn kväll på soffan och förhoppningsvis kan jag komma i säng i tid ikväll - har blivit så dålig på det!

    Kramar :)

    SvaraRadera
  2. Ohh vad mysigt ni har det så kul att pyssla och fint blir det med =D

    SvaraRadera
  3. Det är så viktigt att ta vara på varje stund! Tänk om man ser tillbaka på sitt barns barndom och ångrar mycket, att man var frånvarande eller kanske inte njöt som man borde.. Usch, det måste vara en hemsk känsla!

    SvaraRadera
  4. Verkligen fin dikt och vilken underbar tavla det kommer att bli!

    Hoppas du mår bättre!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  5. ååh, nu blev jag lite gråtig sandra haha. vi har handavtryck överallt här hemma, på möbler, speglar, teven, ja du vet. snart är dom inte längre kvar och det är ju faktiskt lite sorgligt..

    SvaraRadera
  6. Åh vad underbar dikt! Vackert minne =) KRAM

    SvaraRadera
  7. Så fint och vilket fint minne sedan. Dikten var jätte fin! Den skall jag kopiera och sedan använda på ett kort eller liknande till en liten pojke som är på väg ;)
    Hoppas du får en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.