torsdag 24 november 2011

Weekend.

God kväll vänner. I dag har jag och Vilja pysslat lite inför den kommande flytten, vi har dels letat fram krukor och ljuslyktor som har varit undanplockat pga platsbrist. Vi har även hunnit baka, ett väldigt misslyckat projekt, en mjukkaka som ser förskräcklig ut. Viljas momma har också varit på besök. Egentligen skulle jag och Vilja har varit ensamma till sent i kväll, men Henrik fick ändrat schema och kom hem till oss några timmar på eftermiddagen. Det var en mycket glad överraskning. Vilja har somnat och jag tvättar, ska packa och ordna några andra saker som måste göras. I morgon åker vi ner till Hammarö, Karlstad, för att träffa kusiner och släkt på Henriks sida. Söta lilla Signe ska döpas och det är allra första gången vi får träffa henne och vi längtar efter att få träffa henne, storasyster Alice och alla de andra. Dessutom fyller Henrik år i helgen, men det har vi glömt och kommer på tisdag ihåg att vi har glömt det och firar honom då. Sedan är det första advent. Tyvärr har inte adventskänslan infunnit sig ännu då det inte finns någon snö och är plusgrader ute. Tänk vilken lycka det vore att få komma hem på söndagkväll och mötas av snö. I brist på bilder från dagen, så kommer ett tips på egen gröt till de små.

111023. Såhär söt blir man när man äter havregrynsgröt med blåbärspuré.

5 kommentarer:

  1. Ja det är helt galet gott! Jag har redan hunnit proppa i mig ett gäng, hihi

    SvaraRadera
  2. Hihi, fler som har haft blåbärskladd idag ser jag :) Så söt så!

    SvaraRadera
  3. Låter som att ni har en rolig helg framför er. Hoppas på lite snö jag också men det är föga troligt =(

    SvaraRadera
  4. men ååh hur söt ? äter med hela ansiktet :D hihi.

    smycket här ovanför, shit vad vackert ! jag äälskar Efva Attling men har inte ett enda smycke dock :/

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.