söndag 30 oktober 2011

Tips från er, tack.

Sitter här och funderar över advents- och julpynt. Jag tycker inte om när det blir för mycket, men jag vill ändå ha mycket ljus och en mysig stämning. Vill köpa fler höststjärnor och ska plantera amaryllis i dagarna, samt adventsstjärnor är ett måste för mig i fönstren. Vill även ha några prydnader, men jag tycker att det mesta är för mycket. Sedan är jag ute efter någon fin julduk, pynt till bord, porslin osv. Har du något tips på någon butik som har mycket fint? Vill även hitta några julgardiner (inte med jultomtar på), så era tips är mer än välkomna! För att inte glömma, tips på fina julgransmattor, julgransfötter och annat till julgranen vill jag också ha. Herregud, här är man riktig nybörjare på att fixa jul hemma. Jag tipsade er om att Nordljus har så mycket fint, om jag hittar något mer så återkommer jag. Såklart.
Bild tagen på en av borden med julsaker på Växtvaruhuset i torsdags.

7 kommentarer:

  1. önskar att jag kunde hjälpa dig men jag har mest använt det jag redan har hemma.. men jag ha vill annat och nytt.. har också letat lite på nätet men har inte så mycket tid..
    Hoppas ni haft en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Oja verkligen, det är faktiskt den "färskaste" anledningen till att jag funderar på att sluta blogga.
    Alla kommentarer där dom dömmer mej via den lilla % av allt som faktiskt händer som skrivs ner i min blogg.
    Avskyr att folk verkar tro att dom känner än och vet mer än dom gör.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hemtex, lagerhaus, chilli, åhléns brukar ha fina julgrejer tycker jag :) Ikea kanske ? haha, nu skriver jag som jag tänker mäker jag.

    sv: ja det där med att lämna bort de små är ju inte alltid så lätt. Men nu visste vi ju att Alva kände sig trygg med sin farmor/farfar sen är hon ju så lätt att lägga (vi lägger henne i sängen och går ut så somnar hon nästan med en gång) då är det ju lite lättare att låta någon annan natta. Men lite smånervöst första gången såklart :)

    SvaraRadera
  4. Med risk för jäv, men Hemtex har en fantastiskt fin jul i år - väldigt klassisk och svensk. Till och med jag som inte gillar allt för mycket "jul" tycker att den är helt underbar! Mycket har redan kommit ut i butik så det kan vara värt ett besök.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Låter som att du är sugen på att inhandla en hel del till jul...;)
    Själv är jag inte riktigt där än...tycker det kan vänta lite!

    Hoppas en härlig vecka väntar dig!
    kram emelie

    SvaraRadera
  6. Det finn sju mycket fint på Åhlens och ikea...men även på Maxi kan man hita fina saker till jul = ))¨Ha det gott.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att Sia har väldigt mycket fint, men jag är mer typen som gillar mycket och gulligt, så det märket kanske inte alls passar dig! Åhléns tycker jag annars brukar ha väldigt mycket fint!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.