tisdag 26 juli 2011

Vilja & Maja.

I går när jag och Vilja vaknade och Henrik var på jobbet för ett dygns arbete, så bestämde vi oss för att åka till Viljas momma på landet. Först hälsade vi på min bror och brorson en kort sväng. Innan vi hade kommit fram så bestämde vi oss för att åka till stugan och tillbringa dagen där. Min moster från Stockholm och min momma följde också med. Vi hade en mycket trevlig dag med mycket god mat och mys framför brasan.

Vilja är inne i en period då hon tycker att det är mycket roligare att vara vaken än att sova, hon vrider och vänder på sig långa stunder och somnar gärna på mage nu. Vilket jag inte vill, så jag ligger och vaktar på henne till att hon har somnat, så att jag kan vända tillbaka henne.

På bilden klappar Vilja katten Maja för första gången, hon tyckte att det var så spännande och Maja är världens mysigaste katt.
Nu ska vi ta en promenad, det är varmt ute, men molnigt.

5 kommentarer:

  1. Visst är den fantastiskt söt!! Tog den ganska stor så den ska sitta bra i höst/början av vintern :D Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det så ! Man får njuta av varje sekund när solen skiner för den är ju tyvärr inget man kan ta för givet !
    Dock har jag ytterligare en önskan - jag skulle vilja njuta av en hel dag ENSAM i solen. Som det är nu har jag fullt upp med att jaga viggo - även om vi är på stranden, så en lugn stund med en bok är inte ens att tänka på ;)

    SvaraRadera
  3. åh vilken söt bild ! :) undrar när Alva ska upptäcka att vi har en katt här hemma ? ;D haha

    SvaraRadera
  4. Verkligen en "go" bild :) Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.