söndag 24 juli 2011

Overkligt.

I går kväll när vi kom hem och Vilja hade somnat, så satte jag mig framför datorn för att läsa om det hemska i Norge. Det går inte låta bli att fälla tårar och känna rädsla. Innan jag la mig var jag så mörkrädd, så att jag var tvungen att stänga balkongdörren och kolla om dörren var låst en extra gång. De här hemska sakerna tar vår frihet. Den hotar vår demokrati, den riktar sig mot de människor som är beredda på att styra vårat samhälle. Jag har inte ord för att kunna skriva ner det jag funderar på och mina tankar går till det vackra landet Norge, till alla anhöriga, till alla människor i landet. Det är så nära oss nu. Så farligt nära och det känns som att samhället just nu inte kan stoppa de här terrordåden. Jag läser även New York Times och The Independent, för att se omvärldens reaktioner på det här.

9 kommentarer:

  1. Det är så fruktansvärt och ofattbart det som hänt, jag tror inte att det lämnat någon oberörd...

    Hoppas du/ni får en fin söndag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, fy det är nästan för hemskt för att man ska kunna ta in vad det är som har hänt… Usch!

    SvaraRadera
  3. Alldeles för nära...
    kram

    SvaraRadera
  4. Det är fruktansvärt! Jag förstår inte hur vissa människor fullkomligt kan uppslukas av hat och sakna både empati och annat =(
    Vart är världen på väg?! Och den ska våra flickor ska växa upp i *rädd*!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Visst är det hemskt, fortfarande i chock över det som hänt :(
    Kram Nina.

    SvaraRadera
  6. Det är fruktansvärt och overkligt - det som inte får hända har hänt, precis i närheten. Världen är skrämmande och det skrämmer MIG !! Kram

    SvaraRadera
  7. det är verkligen vidrigt. Jag satt igår och läste mördarens loggbok på aftonbladet och grät av ilska, hur kan man göra såhär mot andra människor ?

    SvaraRadera
  8. Ja visst är det hemskt.
    Man blir så lessen för alla som drabbades av detta hemska och alla som är kvar !!
    Det tar undan tryggheten för alla.
    Va rädd om dig.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  9. Det är hemskt och läskigt!
    Var är världen på väg... :(

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.