lördag 23 juli 2011

På middag med baby.

Det är svettigt att göra sig klar för att gå på middag, med en bebis som vill sitta i mammas famn. Det resulterar i borstat, men ofixat hår. Halvsminkat ansikte. Ingen jacka till mig. Allt med till baby (konstigt att man alltid lyckas?). På tjejfest utan klackskor, ovanligt för mig. Upptäcker att den vita klänningen har två fläckar som inte gått bort i tvätten, hinner inte byta. Ett paket till födelsedagsbarnet som ser ut som det följde med i mangeln. Meddelar att de ska äta eftersom jag vid det här laget är van att äta ljummen mat, de vill vänta (alla får äta ljummen mat). Tur att jag har världens underbaraste dotter, så att inget av ovan nämnda gör något. Och jag har nog precis lika roligt utan klackar och med fläckar på klänningen.

4 kommentarer:

  1. *Ler* VI har verkligen samma smak! Ser att du har blusen från Kapp Ahl, köpte en sån på rean till Elsa =)

    Och din tösabit är ljuvlig i den <3
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag kan just tänka mig att livsprioriteringarna blir betydligt mer annorlunda efter man fått barn. Kanske är de där klackarna inte så viktiga. Det finns så mycket annat, betydligt mer givande att bry sitt huvud med :)

    Hon är verkligen bedårande söt er dotter. Hennes ögon är helt fantastiska. Precis som en liten docka!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är typiskt det där att man alltid får med allt till ungen, men glömmer bort/hinner inte få med hälften till sig själv.

    Jag har inte testat nässelsoppa, har länge velat göra det men det har liksom bara inte blivit av.

    SvaraRadera
  4. Så söt hon är..

    Gällande smakportioner så började Anton vid 4 månade men vägrade fram till 8 månadesdagen.... just nu äter han max 1 portion fast föda per dag.. han vägrar liksom.. så för oss blir det nog mjölk ett tag till ;D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.