lördag 23 juli 2011

Fika i det gröna.

Ett tidsinställt inlägg om jag inte hinner uppdatera något mer under dagen. I onsdags var det härligt väder och vi åkte till Frösövallen/Sommarhagen för att promenera och fika. En mycket vacker plats med det bästa av alla sällskap.Onsdagens Vilja på väg på utflykt. Om hon hade varit lite större tror jag att hon hade tyckt att det var en väldigt mysig plats. Nu trivs hon så länge mamma och pappa är med.


Mitt hjärta. En av 1000 saker som gör att jag tycker om honom så mycket, är att han alltid vill komma ut och göra saker. Jag har aldrig någonsin behövt gnälla över att han sitter i soffan. Ibland får jag nästan tvinga honom att bara göra ingenting. Vilket jag vissa dagar behöver när det har varit en natt med lite sömn. Jag älskar Dig. Ibland kan jag le med hela hjärtat när jag tänker på att Vilja aldrig kommer att ha tråkigt med honom. Jag ser henne knata omkring och hjälpa honom tvätta bilen, plocka bär, åka skidor, leka med Teja...tänk att vår tjej snart är så stor. Underbara Ni.

Vi promenerade en mysig stig från Frösövallen ner till Sommarhagen. Längs stigen betade kor och det var en vacker utsikt. Verkligen Jämtland.
Vackra Jämtlandsfjällen bjuder på alltid på vacker utsikt.

Vår andra prinsessa ligger i Sommarhagen och spanar mot fjällen. Undrar om hon funderar över när hon ska få känna doften av ripor igen? Om en månad svarar vi henne, då är vi åter till fjälls och Vilja får sin premiärtur utanför magen. Jag längtar.

Världens stoltaste mor med vår prinsessa.

Vår utsikt när vi satt och fikade.

Vilja utforskar glasspappret.


Under graviditeten ville jag ha kolsyra i massor och jag började dricka läsk, som jag aldrig tidigare har gjort. Nu har jag bättrat mig, men kunde inte motstå en kall Hallonsoda.

Frösövallen/Sommarhagen är en plats som jag starkt rekommenderar en fin sommardag, om ni är på besök i Östersund.

2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder! Det är så roligt att få följa er i vardagen.

    Här hemma gör vi tvärtom, absolut ingenting;) Alice är hos mormor över helgen och Rikard och jag har bara legat och läst och tagit det lugnt.

    Många kramar
    Veronica

    SvaraRadera
  2. mysiga bilder och oj vad längesedan jag drack hallonsoda :)

    kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.