fredag 18 mars 2011

Moln på himlen.

Första dagen på länge som himlen är täckt av moln. Gårdagen gick så fort. Besök hos barnmorskan på morgonen och allt såg mycket bra ut. I dag har det gått 2 dagar över beräknat datum och vi hoppas att vi inte behöver gå på nästa inbokade tid hos henne, nästa torsdag. Sedan bakade jag semlebullar från Söta saker. Eftersom hundprinsessan Teja i går blev 3 år bjöd vi Henriks föräldrar på middag. Sedan kom Mirja hit på en kopp te och smörgås. Det var en mysig fikastund. Det blev rätt sent innan vi somnade, vi låg uppe och pratade rätt länge. Det finns många tankar och funderingar i en gravid kvinnas hjärna, de måste få vädras ibland.
Som vi sa i går, så går vi och väntar på något, men egentligen vet man inte på vad. När man tänker djupare på det;
att vi snart kan få åka in till det vi har väntat på och komma hem med en liten bebis. Vår bebis. Det är en overklig känsla.
Kan man ens ta på den känslan innan man är där?

11 kommentarer:

  1. Bara delvis kan man förstå tror jag. Precis hur speciellt det kommer att kännas tror jag inte det går att ta på. Hoppas också ni slipper nästa besök och att det blir BVC framöver. Många kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, vist är det så jag får se det... men det är svårt;)

    Åh, har alltid drömt efter den stunden du befinner dig i nu.. verkar var såå spännande. Jag hoppas att allt går bra för er!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag förstår det du skriver på slutet.
    Ja man längtar och väntar men vet man ens vad man väntar på?

    vet ju att det är våran bebis vi skapat, men sen då, hur, vad, när?

    Tankarna snurrarna runt och all frågar om man är nervös etc.

    Jag kan inte ta på känslan.

    Jag vet bara att jag längtar.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att man kan TRO och önska hur det ska bli osv men när hxn har kommit kan man ta på känslan på riktigt :)

    Mysigt med middag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Fantisera kan man alltid göra men din verklighet blir det aldrig förrän du har bebis i famnen :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ni inte behöver vänta allt för länge på ert lilla mirakel.
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. nej det är jättesvårt att greppa tycker jag. även om man rent logiskt kan förstå att det kommer en bebis så är det ju så mycket i ekvationen som ändå är okänt. varje barn är ju unikt, och vem är det som kommer till just mig liksom :) trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Hoppas att er lilla bebis bestämmer sig för att titta ut snart.

    SvaraRadera
  9. Hoppas lilla underverket kommer snart!
    kram

    SvaraRadera
  10. För exakt två år sedan var jag i din situation och jag kommer ihåg exakt hur det var. Kanske ligger du just nu med bebis på bröstet? Åh vad spännande! Om h*n verkar vilja stanna kvar ett tag till och behöver nåt att sysselsätta dig med, sy ett babynest. Det var den mest användbara saken vi hade till V första 2 månaderna (och alla andra jag tipsat om detta). Sydde ett till lillasyster igår faktiskt. Beskrivning om hur man gör finns om man söker på Google och går in på nån träff som börjar på fagerlunds.net.
    Hoppas att lill* kommer snart! Kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.