måndag 28 mars 2011

För oss tre.

I morse åkte Henrik i väg på andra delen av utbildningen och är borta till torsdageftermiddag. Sedan två veckor till efter det. Jag blev så ledsen när han skulle gå i morse och kröp sedan upp i soffan med vår lilla tjej och fällde några tårar till. Det känns så konstigt att han inte ska vara här på flera dagar.

Jag och lilla tjejen la handen på det vackra halsbandet som jag fick av Henrik på förlossningen. För oss tre. Jag blev så överraskad när de kom in med brickan och en presentpåse från Efva Attling var med. Det var ett halsband med tre ringar -

en för mig, en för Henrik och en för vår lilla flicka.

Halsbandet betyder otroligt mycket för mig och jag vill aldrig ta av mig det.

Vår tjej 5 dagar. Det är såhär hon helst sover nu. Vi saknar dig redan älskade sambo och pappa.

9 kommentarer:

  1. Först och främst: stort stort grattis!! Vad underbart att allt gått bra! Haft bloggpaus pga resa i några dagar. Så härligt att mötas av detta inlägg här. Hon är bedårande den lilla. Förstår att det inte alls känns kul dock att få vara "ensam" ett tag. Vilket underbart halsband =) Förstår att det är speciellt för dig, ett minne över det hittills största i livet. Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. vilket vackert halsband, ett fin minne att ha kvar! förstår att det kan kännas tufft att "bli lämnad" just nu, mycket hormoner och behovet av stöd är stort. hoppas att ni får fina dagar i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Uscha mej, jag vet precis hur du känner dej... Min sambo åkte oxå bort från mej när vår mellankille bara var ett par dagar och det blev många tårar från mej de lovar jag ;-)
    Underbart halsband du fick!!
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Så vackert halsband, men själva handlingen ännu vackrare. Förstår att smycket känns speciellt. Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är jättejobbigt att bli lämnad ensam, men det är då man verkligen växer som mamma, och du ska se vad nära du & lillan kommer komma varandra. Hon är verkligen jättevacker Sandra. Vilken tur ni hade med halsbandet, jag är jätteavundsjuk! Sånt fanns inte på min tid.. ;) Många kramar från Ope.

    SvaraRadera
  6. Så fint halsband!
    Inte konstigt att du är ledsen, allt nytt med bebis och hormonerna som far omkring i kroppen. Men allt kommer att gå bra!
    kram

    SvaraRadera
  7. Blir alldeles rörd när jag läser det du skriver. Ja, lyckan över sin egen familj är verkligen den enda riktiga lyckan på nåt vis, allt annat hamnar i skym undan. Men det är en stor omställning att kliva ur bebisbubblan och börja anpassa sig till det "vanliga" livet. Den lilla är verkligen jättevacker!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Vilket fint halsband :)
    Förstår att du inte vill ta av dig det!

    Trist att H skulle på utbildning så kort tid efter dotterns födsel men hoppas tiden går fort!

    Kram på dig och din söta dotter :)

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastiskt fin gåva!
    Älskar presenter med en symbolisk betydelse.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.