onsdag 16 mars 2011

Ditt barn denna vecka - nyfödd.

Får veckobrev från BabyCenter och rubriken ovan var ämnet på mailet, och nej, någon nyfödd har vi inte här. Det här var även med i mailet:

"Om din bebis föddes 'i tid' så kan vi gratulera! 75% av alla bebisar föds senare än det förlossningsdatum som föräldrarna givits, så var inte orolig om du fortfarande går i väntans tider. Det kanske verkar som din bebis helt enkelt inte vill lämna sitt mysiga bo därinne, men studier har visat att de flesta bebisar som är 'sena' inte alls har gått över tiden, utan att deras förlossningsdatum varit felberäknat. Ditt blodtryck kommer att kontrolleras av sköterskan om du är väntande förstföderska och nästa vecka är det dags att träffa barnmorskan igen — om du inte har fått din lilla då, förstås!"



Vill även passa på att tipsa om en Värktimer.


Jag har laddat ner den till min Iphone och tycker att den verkar smidig, så jag hoppas att vi snart får användning för den.

3 kommentarer:

  1. Jag fick mitt andra barn precis på BF. Den älsta gick jag över 16 dagar och det hoppas jag verkligen att du slipper.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. wow den appen måste jag ladda ner :)

    och jag tror det är precis så som dem säger, att det är felberäknat datum, och ett exakt datum är egentligen ganska dumt att få.
    bättre dem sagt ungefärlig vecka.

    jag räknar med "minst" en vecka efter beräknat BF, för att jag inte skall fokusera för mycket på det datumet (12:e april)

    kommer väl jag bli knäpp där hemma annars! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, det måste vara så himla spännande! Nu är det nära, nära!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.