onsdag 16 mars 2011

Lekfull.

I dag har jag och Teja tagit en långpromenad i solen på 1 1/1 timme. Vi gick upp mot skogsområdet, där hon i stort sätt kan gå lös ända från dörren.

Vill visa en bild över vilken vacker utsikt vi har bara
man går ca 10 minuter från dörren. Vackra fjäll.
När jag ser Teja springa och leka blir jag varm i hjärtat.
Det ser ut som om hon tycker att det är så härligt att få springa och att få vara ute. Tror minsann att fröken Teja har lite vårkänslor.

För mig är hon en riktig prinsessa.
En ståtlig madame.
I början av promenaden så mötte vi en kille som gick med en dubbelvagn och en bärsele. Barnen verkade sova gott och han såg ut att njuta riktigt av promenaden. I handen höll han en tjock bok. Då har man verkligen fastnat i boken, undra just vad han läste för något...


Och sist men inte minst, så fick jag vara en hjälte för dagen. Precis när vi var på väg ut från skogen, så såg jag en rullator stå på andra sidan på en upptrampad väg. Jag kände på en gång att något var fel och skyndade mig dit, när jag kom närmare såg jag att det låg någon i diket.
Mitt hjärta stannade nästan och jag fick ett rejält adrenalinpåslag. Innan jag var framme hann jag tänka många saker, rätt fort såg jag att damen i diket såg ut att må bra, endast lite anfådd och skärrad av situationen. Tung och gravid som jag själv är, så lyckades jag ändå lyfta upp henne, se efter att hon var oskadd och få henne att ta den rätta vägen hem i stället.

Hoppas att Ni njuter av dagen.

5 kommentarer:

  1. Jag håller med, så vackert med fjäll, lite annat än den bullervall med tillhörande buskage jag ser från mitt fönster ;)
    Håller tummarna för att den lilla kikar ut snart så ni får börja umgås :)

    SvaraRadera
  2. Inte bara dagens hjälte uta hela månadens, minst.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vet inte var jag ska börja... men först och främst, vilken tur att du kom där och kunde hjälpa damen. Stackars liten.

    Underbara hundbilder. En riktig familjemedlem förstår man och tänk vilken vakt ni kommer att ha. Hundar har alltid koll på sina familjer.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder !!
    Vilken utsikt...
    Ha en fin torsdag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  5. Åh så spännande med bebis!
    Lycka till så mycket!!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.