söndag 18 juli 2010

Regn och filmkväll.

I går vaknade jag tidigt och gav mig ut på en 40 minuters löptur innan H kom hem från jobbet. Det var inte planerat så mycket för i går och det är rätt skönt att bara kunna vara ibland också. Vi tog en kaffe (och vatten) på stan i den härliga solen. Sedan åkte vi ut till härliga Oden för att göra lunch och lyssna på Sommar i P1 på filten. Gårdagens sommarpratare var Christer Sjögren, han föll inte riktigt mig i smaken. Det blommar så otroligt fint nere på Oden nu. Var även tvungen att fånga denna lilla larv på bild. Och inte för att jag tycker att den är vacker.
På eftermiddagen kom det in ett riktigt regnväder. Ett härligt sådant, där det fortfarande var väldigt varmt i luften och lätta regndroppar. Vi bestämde oss för att ha filmkväll och så härligt det var. Såg en film som heter Dear John. En helt underbar film, med många olika känslor, och så mycket kärlek. Sedan började vi se Up In The Air med George Clooney, men jag blev så trött och fastnade inte riktigt för filmen i början, så jag sa god natt.

Jag och prinsessan längtar efter H när han är borta och när vi inte tog oss till Åre (de tycker tydligen inte att det ska gå morgontåg dit på söndagar), så får vi hitta på något annat.
Solen skiner, det blåser lite lätt, en mycket härlig dag och vi ska bege oss ut i skogen på ett träningspass.

3 kommentarer:

  1. Bilden var otroligt vacker! Men så slapp jag se "djuret" live. :) Jag har missat alla radiopratare, får gå in på hemsidan och lyssna på de jag är nyfiken på. Christer faller aldrig mig i smaken, haha! ;)

    SvaraRadera
  2. Men vilken härlig dag! Usch, jag har missat samtliga sommarpratare hittills även om jag älskar det. Glömmer bort att det är helt enkelt. Hörde att det fanns nån sån där sms-tjänst med påminnelser, kanske skulle fixa sånt.
    Hoppas att du har en lika fin söndag som lördag!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Diana: Du måste nästan gå in och lyssna på Micael Dahlén och Pär Johansson, så bra :)

    Jenny: När jag jobbar kommer jag ihåg dem, men inte när jag är ledig, det är tur att det finns på nätet, för då tar jag fram dem när jag har lugn och ro på jobbet :)
    Hoppas att ni har det bra häruppe och svärföräldrarna tar bra hand om er :)
    Kramar från mig.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.