måndag 17 juni 2013

Rottneros park.

Vilka fantastiska dagar vi har haft sedan vi kom till Värmland. Vi har blivit bortskämda med god mat och trevligt sällskap. Det är så otroligt vackert här och lilla fröken trivs gott med att vara hos kusinerna. Lilla fröken trivs med utflykterna, men även att bara vara hemma här och hoppa studsmatta, leka med alla leksaker, duscha (vi har endast badkar) och i går fick hon måla tånaglarna precis som stora kusin Alice.

I lördags sprang jag och sambon Karlstad stadslopp, vilken folkfest det var och väldigt fint väder. Tjejerna sprang Minimiloppet och njöt sedan av medaljer, tröjor och isglass. Tack till Rikard och Veronica som lekte med lilla fröken medan vi sprang. Min insats i loppet var inte vad jag hade väntat, 10 km och en tid på 44.15. Två minuter sämre än planerat, men hade inget extra att ge. Inget som jag grämer mig över, då loppet i sig var så trevligt.

I går tog de med oss till Rottneros park vid Sunne. Vilken sagolik park. En plats att förälska sig i. Vacker miljö, historia och lekplats för de små (och stora). Hit skulle jag vilja åka under högsommaren, helt ensam, hyra en pod med historia om området, promenera runt där och bara njuta av parken. Och så måste jag bums hem och läsa Gösta Berlings saga. Selma har alltid legat mig varmt om hjärtat, men jag har inte läst boken. Vid entrén till området låg en mysig liten butik med inredning och annat smått och gott.


 

 

1 kommentar:

  1. Oh, så roligt att få fina bilder och höra att ni har det bra! Och att kusinerna leker och trivs tillsammans!
    Ja, läs Gösta Berlings saga! Den är min absoluta favorit. Läst den många gånger. Och tänk dig - vi hade chansen att få se en fantastisk musik- och dansuppsättning av sagan just i Berättarladan i Rottneros! Det var himmelskt! (En mycket uppskattad julklapp från Veronica & Rikard!)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.