onsdag 8 maj 2013

en smutsig liten näsa.

Utanför fönstret skiftar himlen i rosa och lila. Traktorerna har börjat med vårbruk och surrar utanför och sambon tar vara på en fin vårkväll. I rummet bredvid hör jag hur lilla fröken hostar i sömnen och hoppas att hon får sova i natt. Vi har en ledig dag att se framemot i morgon. Det är fina stunder man har med den här lilla damen nu. Hennes stora ordförråd som hon gärna använder, som tofsvipa, fleecejacka, geggamojja eller joggingskor. Och nu har jag märkt att hon ser om två färger är lika. Hon stryker ofta handflatorna mot mitt ansikte och ser mig i ögonen. Det är så mycket kärlek. Precis som när hon och pappa i går inspekterade den fina gården medan jag och lilla vovvan tränade och hon kom med sina smutsiga händer och ett sött litet ansikte med lera. Goa älskade unge tänkte jag. Och när hon störtat i säng pussar jag den bruna lilla näsan och den lilla smutsiga handen och viskar att vi tvättar oss i morgon.

2 kommentarer:

  1. Å vilket fint inlägg, vackert skrivet! Jag läser med ett leende:)

    SvaraRadera
  2. Tack :)Det är fantastiska känslor man kan känna för ett barn.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.