lördag 25 maj 2013

det här med sommar.

Det är fint det. Som när jag förra helgen en kväll står och blir alldeles stum över värmen och över solen som sakta går ner över sjön och lägger ett vackert ljus över gården. Som sirlar sig in genom häcken och får de nyspruckna gröna bladen att lysa vackert grönt. En vecka senare, på väg hem, ser jag hur tomten är inringad av gröna buskar och träd och med häggar som blommar vilken dag som helst. Hur vackert som helst. Kanske saknas värmen oss lite efter hur varmt det var förra helgen. Det är knappt över tio grader och håret på armarna reser sig av de lite kyliga vindarna, men vi är i maj. Några dagar till. Så länge njuter jag av de här kläderna som hänger på sträck utomhus, vårbruk och vårblommor. Gräsmattor som klipps för första gången och soltörstiga människor. Alla de här dagarna, på väg in eller ur, eller kanske mitt i, är fina allihopa på sitt sätt och det går fort.

1 kommentar:

  1. ja den bästa årstiden är nu! sen när sommaren kommer, ja då är det också härligt. Men jag njuter nog ännu mer nu av all grönska och den lilla värme vi fått! kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.