lördag 12 januari 2013

ett auktionsfynd & spets.

Det är några tyngre dagar för mig. Jag saknar lillebror otroligt mycket. Så mycket. Jag vill inte så mycket alls för stunden. Har så mycket tårar och känslor som vill ut och det portioneras ut lite här och lite där. Det var skönt att få komma ut på en skidtur vid Svartsjöarna i dag. Tänk om jag hade fått fråga några saker. Tänk om jag hade fått ha dig här på middag. Allra helst hade jag velat se dig med din fina son i dag på hans mammas födelsedagskalas. Han saknar dig, han pratar om dig varje gång vi ses. Han tar så bra hand om de mindre barnen, precis som du alltid har gjort. Vilja gav honom en näsgos i dag och jag vet att du hade blivit lika varm i hjärtat av den som jag blev. Jag tänker på Dig hela tiden.
  
        

En mycket fin lampa som har fyndats på auktion har vi satt upp ovanför Viljas säng och så har vi gjort en sänghimmel av ett gardinpar i spets. Så sött blev det och bredvid sängen står en pall som har målats rosa med en nalle som hon fått av yngsta morbror och Karin.

8 kommentarer:

  1. Ohh titta så snyggt fynd =D

    SvaraRadera
  2. Kramar om dig länge/faster

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är många tankar som snurrar runt. Ditt sätt att beskriva sorgen, smärtan och alla minnen är så fint. Vad fint lilla prinsessan fått det!

    Kram på er ❤

    SvaraRadera
  4. Du kan sätta ord på din sorg på ett väldigt fint sätt. Jag lider med dig och alla de andra närstående. Stor styrkekram:)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar lampa.
    Massa kramar till dig och familjen!! Jag vet att det bara är en kommentar och gör absolut ingen skillnad, men styrketankar skickas till dig! Precis just nu <3

    SvaraRadera
  6. Det kommer att komma massor av tunga dagar men även dagar av glädje. Bara att gilla läget och hänga på dina egna känslor, försök inte stoppa undan dem får då mår du bara sämre.
    Tänker på dig titt som tätt, fast vi aldrig träffats, kan känna igen mig i de känslor du beskriver. Det är fruktansvärt när det händer, de som aldrig borde få hända. Jobbigt för alla som finns kvar. Men kämpa på!
    Och lampan är bedårande!
    Stora kramar ♥

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar lampa och så fint det blev med en spetsgardin som sänghimmel! Du skriver om din bror på sådant fint sätt och kan ens inte tänka mig hur svårt det måste vara för er, Många kramar till dig.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.