fredag 2 november 2012

sådant som är fint lite överallt.

Med en himla envis förkylning som sitter envist i bröst och näsa funderar jag på vad det är för baciller jag råkat ut för. Det har hunnit vara vinter och bli höst igen. Det är så när snön är tidig och det är härligt att man nu får längta efter att det ska bli vitt. Det känns som att det är mörkt dygnet runt efter att vi ställde om klockan och jag ser framemot snö och december. Vackra månad.
Jag funderar mycket på marockanskt kakel som jag har fastnat otroligt för och här nedan får ni se några av mina favoriter från Marrakech design. Det är som fint lite överallt.



9 kommentarer:

  1. Det är så vackert med sådan kakel och jag ångrar så att jag inte var mer envis när vi bestämde kakel till vårt hus. Sambon är inte jätte förtjust i det tyvärr, så konstigt att inte gilla något så vackert!
    Krya på dig nu!
    kram sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att min sambo har övertalats att ha det någonstans när vi bestämt vart vi ska bo, men man hinner ju ändra sig till dess :) Fin helg till er. Kram

      Radera
  2. Sådan kakael är så fin och du jag mår precis samma detta väder gör en sjuk =(, vill ha kallt och vinter nu ju
    kraaamar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Hoppas att den inte dröjer lika länge som i fjol :( Kramar

      Radera
  3. Fint kakel. Jag längtar också till december och allt pyssel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, pyssla!! Var i tidningshyllan i går och inspekterade alla ljuvliga julmagasin med pyssel och god mat i går :)

      Radera
  4. Åh vad detta kakel är fint. Ångrar bittert att jag inte köpte kakel i lite olika färger när jag var i Marrakech förra året. Du borde åka dit och se allt det vackra. Kakel, skålar, burkar, tyger, väskor, sittpuffar, teserviser och gud vet vad i alla möjliga färger

    SvaraRadera
  5. Oj, så kan det gå när man skriver på paddan, ibland gör den lite som den vill =)
    Marrakech borde även vara Maria Montazamis favoritstad, för den var fylld av tofsar i alla möjliga färger och storlekar =)
    Hoppas ni får en härlig lördag!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  6. Älskar också det där kaklet. Skulle kunna ha det lite överallt faktiskt.. På toan ovanför handfatet, köksgolvet eller ovanför duskbänken.. Såå fint!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.