torsdag 5 juli 2012

Gudmor, mycket kärlek & plastkrukor.

Vi har haft Viljas gudmor och min underbart fina vän, Natanya, på besök på eftermiddagen. Hennes närhet gör alltid gott för hela själen, men i kväll var det något alldeles extra. För ganska precis 10 år sedan tillbringade jag nästan varje dag med henne, en hel sommar, hon var min Miss Juli. Under åren har livet förändrats, vi har bott i olika städer, gjort olika saker och inte umgåtts lika intensivt. Men vår vänskap har inte förändrats.

Jag och lilla fröken lyxade till det med en lång sovstund på förmiddagen och sedan har vi varit ute och njutit av den härliga värmen. Middagen blev en sådan katastrof i dag, bränd potatis, brända köttbullar i ugn som sedan hamnade på en platta som var på och startade brandlarmet??!! Så går det när man försöker göra alldeles för många saker samtidigt och Vilja var lika glad över att inte få äta bränd potatis och brända köttbullar.

Vill även passa på att önska lilla Belle välkommen till världen, så söt och ett stort grattis till Julias Vita Drömmar med familj. Visst börjar jag bli lite bebissjuk här hemma, tänk att få ha en sådan liten hemma igen, jag längtar!

Nu ska jag skutta jämfota ner i sängen, för då kommer Henrik fortare hem och i morgon firar vi hans första semesterdag.
Mot väggen har de pelargoner som tog sig sämst i år fått stå i väntan på att jag skulle komma på vad jag skulle göra med dem. Några har tagit sig rätt bra ändå, så de har planterats i en stor kruka. De andra har fått byta plats. Vilja tyckte att de hade en bra plats, så när jag flyttade en, flyttade hon tillbaka den. Så söt och så lillgammal. 
 
Vi hann även med en fotbollslöpning. Hon har många fina färdigheter den här unga damen och jag ser framemot att få följa och stötta de vägval hon gör i livet.

2 kommentarer:

  1. härliga bilder och ha nu en fin semester tillsammans.
    kram

    SvaraRadera
  2. Farmor och Farfar6 juli 2012 kl. 07:48

    Trevlig semester! Ni är alltid välkomna till vårt lilla paradis!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.