torsdag 5 april 2012

Påskhälsning

Hej i stugorna på skärtorsdagskvällen. Tänkte att jag i kväll skulle visa er det lilla påskpynt vi ska ha här hemma, men det mesta står på vedspisen och väntar. Däremot har vi varit ute och plockat påskris som vi har satt fjädrar på, en zinkhink ute och en kanna inne. Dock har det snöat stora flingor så de små fjädrarna är nog täckta med snö vid det här laget. Har ägnat mig åt att städa och rensa samt satt om paprika och chili i större krukor, de växer så att de knakar. Ska visa er en annan dag. Innan det är sovdags ska en påskgrupp ordnas och fram med påskägg. Vi funderade på att vi skulle äta godare mat i helgen, men ändå inte påskmat eftersom vi ska till våra familjer två dagar och äta. Vi gjorde det enkelt för oss, så i dag blev det gulaschsoppa och pannkaka här hemma, det kändes så lättsamt och var gott en torsdag i början på helgen. Henrik handlade hem lammstek som ska tillagas här hemma någon av de andra dagarna vi ska äta hemma, ska bli spännande eftersom det är första gången jag tillagar lamm. Vi rensade bort lite leksaker till Vilja i kväll, hade jag varit själv hade alla varit kvar i leklådan, men nu står de i en plastback i ett annat rum och kan plockas fram om det kommer yngre barn på besök eller lilla valpen Lisa som tyckte om en del av leksakerna och som hon får leka med. På min att-göra-lista (som är väldigt lång) så vill jag göra en myshörna vid hennes leksaker med en madrass och massor av kuddar i fina tyger, där man kan mysa, sova, se på film och leka.

Det finaste med hela dagen var att Vilja fick post i dag, en jättefin glad påsk hälsning från kusinerna. En otroligt fin bild och Vilja har fått känna och klämma själv på kortet och har flera gånger tittat på kortet och sagt ”där” och pekat. Det första hon gjorde var att krama kortet eller gosa som vi säger här hemma. Vilja skickar många glad påsk-gosar till Alice och Signe och vi andra vill skicka en hälsning och säga att det var de sötaste påskkärringarna vi har sett.

Glad påsk önskar vi våra familjer och speciellt de som vi inte har möjlighet att umgås med i helgen. Till alla er läsare för att en del av er är med mig nästan varje dag. Till våra vänner. Släktingar och våra bekanta.

5 kommentarer:

  1. Tack det samma!! hoppas ni får en riktigt härlig påskhelg!! Vilket fin påskkort som hon fick, alltid kul att få kort och brev och annat än bara reklam och räkningar!

    SvaraRadera
  2. Hej! Va kul att du tittade in hos mig. Hoppas ni får en jättefin påsk och att ni får lite mera sol än vad vi blivit lovade. Här ska visst långfredan bjuda på en massa snö. Fyyy...
    Jag vill ha vår nu!
    Ha det så bra. Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Så fina påskkärringar!
    Mm vad gott med lamm, tror jag också ska göra det i morrn...
    Glad påsk,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk till dig! Kramar.

    SvaraRadera
  5. Glad Påsk önskar jag er också! Vilket fint påskkort Vilja hade fått! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.