fredag 2 mars 2012

Växthus.

Vi har ett växthus. Ja alltså inte ett växthus utomhus. Vi bor i ett växthus. Det står små, små blommor som växer lite överallt. Man kan inte säga att det är tomt i fönstren längre. Även om jag nu saknar massor av blommor som blommar i härliga färger, så kommer det att vara så mycket färg här om några månader. Dessutom har det kommit ännu fler flyttlådor så farstun och förrådet är det knappt så att det går att gå i. Vi måste rensa upp det värsta, resten tar vi när värmen kommer, då det går att vara ute och rensa. Om man blundar när man går förbi så ser man det inte. För jag kan lätt bli så stressad när det är rörigt, samtidigt som jag nog har en liten förkärlek till att det.
Astern som jag sådde har nu växt på sig och jag måste börja att plantera om dem till större krukor. Då det ännu dröjer innan jag kan plantera ut dem. Har inte heller bestämt om de hamnar i krukor utomhus eller direkt i jorden. De här har jag främst tänkt använda för att ha som snittblommor inomhus. När man planterar om dem och även många andra blommor så ska man hålla dem i bladen. Inte i stjälken.
I presenten som jag fick av Henrik har jag planterat Buskkrasse Summer Carousel. En mix av gula och djupcericea blommor. Som passar bra i urnor och amplar. Bilden tog jag i går morse och under dagen i går så kom flera upp och några av dem växte nästan 2 cm under dagen. Väldigt fascinerande vad lite sol, värme och fukt kan göra.

1 kommentar:

  1. man blir ju så sugen att odla och plantera när man ser hur det växter för fullt hos er!
    Vi hade faktiskt inga planer på att titta om det var en flicka eller pojke och vi gjorde det inte när vi väntade Olivia. Men så häromdagen så började jag tänka tanken att "man kanske ska fråga på ultraljudet..." och sen när jag hade börjat tänka tanken gick det lixom inte att backa! men är jätte nöjd med att vi frågade och längtar faktiskt ännu mer till juli nu!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.