torsdag 9 februari 2012

Vi är med bebisar.

Vi är med bebisar. Ja, inte bara en, de är nog 6 stycken bebisar. Pelargon-bebisar. Blir sådär löjligt lycklig när jag ser att ett frö gror och jag är dit och tittar till dem minst tre gånger per dag. Och visst händer det saker, i morse när jag kollade var de två och nu när vi kollade var de 6 eller 7 stycken. Trots att de har blivit lite mörbultade av en liten nyfiken tjej här hemma.
Har även hunnit med att få ner fler frön i jord i dag. Aster Palette Mix. De här är jag riktigt nyfikna på och hoppas att de gror och växer upp och blir lika ljuvliga och färgsprakande som jag tror. Så att de kan sättas ut i fina stora krukor när det blir sommar och sedan plockas i en ljuvlig bukett och sättas på köksbordet. Den otroligt vackra vita krukan har vi fått av min bror Fredrik i julklapp och är inköpt på Buketten.

Aster Palette Mix. Fröerna kommer från Odla och bilden ovan har jag lånat från deras hemsida.

Har inga mini-drivhus, men önskar mig flera små söta och måste snart ta och investera i några. Då vi inte har något förrådsutrymme som är riktigt så varmt som det behövs. Vill ha med 3 max 6 rutor i vitt trä, som kan stå på golvet (eller på något av alla bord som har flyttat in…) som en liten prydnad. Har inte kollat runt så mycket ännu, har ni något bra tips?

1 kommentar:

  1. Såg så himla fina vita mini-drivhus på Ikea, kanske kan vara något?

    Kram Ellinor

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.