tisdag 27 mars 2012

Påskpyssel?

Det känns så tråkigt att behöva fokusera på det här vädret, men fy vad grått, regnigt och tråkigt det ser ut att vara utanför fönstret. Vi är inte på barnrytmiken i dag, vi är ensamma med Teja och då stannar vi hemma med henne i stället. Lite tråkigt eftersom det är sista gången, men vi får gå och leka av oss på öppna förskolan någon annan dag. Funderar på att vi ska trotsa vädret och ta en promenad till andra sidan av ön och hälsa på två andra mammor och deras små. De var förbi här förra veckan, men hade hundar och sovande bebisar, så kunde inte komma in på en fika. Det känns så roligt att de bor här och även om vi inte har hunnit bekanta oss med dem, så tycker jag att det verkar vara väldigt lättsamma och trevliga tjejer och med barn som är ca ett halvår yngre än Vilja, samt en 3-åring tror jag det är. Det var verkligen inte det här jag tittade in för att skriva om, utan det var det här med påskpyssel.

Har aldrig påskpysslat själv, men känner att jag i år vill ha lite påsk här hemma och vet inte riktigt vad. Påskris vill jag ha, då jag tycker att det är så fint med de färgglada färgerna. Påskägg är ett måste, men sen då. Påskliljor förstås. Tipsa mig gärna om hur ni pyntar eller har tänkt pynta till påsken.
I flytten plockade vi fram ett påskägg som får vara framme till att påsken är över. Vilja bär helst runt på ägget.
 Vilja har på sig nya kläder i dag. De har hängt i garderoben ett tag då de varit lite stora. Kläderna fick hon skickade till sig när farmor var i Skåne.
Fina detaljer på byxorna. Kläderna kommer från Benetton.

3 kommentarer:

  1. Det här med påskpynt tycker jag allt är lite svårt, är inte överdrivet förtjust i påskpynt! Men påskris är alltid fint, så ska sätta ihop lite imorgon, annars blir det nog påskliljor här hemma och kanske någon kyckling eller två!

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa om er!!!
    Många kramar från Ellenor & Kasper

    SvaraRadera
  3. Dom här gjorde jag ifjol till påsk...tyckte de var söta! Lätt också...lite gul färg, orange papper, lim och tallkottar såklart =)

    http://www.brannatorpet.blogspot.se/2011/04/glad-pask.html

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.